• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ادامه تنش ها و درگیری های فزیکی در مجلس نماینده گان

ادامه تنش ها و درگیری های فزیکی در مجلس نماینده گان

جای‌گاه مجلس نماینده‌گان با آزمون بزرگی مواجه شده است و هر گونه تلاش برای رفتن مجلس به بحران توهین و بی حرمتی به تمامی مردم افغانستان پنداشته می‌شود.

شماری از نماینده‌گان مجلس با ابراز این مطلب می‌گویند که خانه ملت باید از کشمکش‌ها و گروگان‌گیری‌ها از سوی برخی حلقات نجات داده شود.

حمید الله توخی، نماینده مردم زابل در مجلس می‌گوید: “گپ‌های سمتی و زبانی به زیان همه است و کسی که رای گرفته به آن احترام داریم و کسی که نگرفته هم چنان داریم اما کار زور به جایی نمی رسد و آرامش مجلس باید حفظ شود.”

درهمین حال چانه زنی‌ها برای حل تنش‌ها در مجلس نماینده‌گان امروز(چهارشنبه، 8 جوزا) با درگیری‌های لفظی و فزیکی در درون مجلس همراه بود.

غلام حسین ناصری، نماینده مردم کابل در مجلس بیان می‌دارد: “مطابق فقره پنجم ماده چهاردهم اصول وظایف داخلی در صورت عدم حضور رییس و نائیبان جرگه جلسه برگزار شده نمی تواند و هر گونه فیصله ها و تصمیم ها جایی را نمی گیرد، چرا هیچ فیصله قانونی صورت گرفته نمی تواند.”

با این حال، این مجلس نشست عمومی را بدون حضور رییس مجلس و در حضورداشت منشی‌های موقت برگزار کرد، تا در باره تنش‌های به میان آمده میان نماینده‌گان مجلس تبادل نظر صورت گیرد.

از سویی هم، شمار دیگری از نماینده‌گان مردم در مجلس تاکید می‌ورزند که مجلس نماینده‌گان باید از اقدامات فراقانونی به دور نگه‌داشته شود.

میردادخان نجرابی، نماینده مردم کاپیسا در مجلس ابراز می‌دارد: “رای گیری صورت گرفته و رییس ولسی جرگه تعیین شده و این نشست خلاف قانون برگزار شده برای این معضل حکومت نیز هئیت تعیین کرده و این جنجال حل شود.”

هرچند نشست امروزی مجلس نماینده‌گان با آرامی آغاز شد و نماینده‌گان مردم نظریات شان را در جلسات مطرح کردند، اما در پایان مجلس نظم این نشست برهم خورد و برخی از نماینده‌گان با تنش‌های لفظی و فزیکی همراه شد، حتی تلاش صورت گرفت تا رییس موقت بار دیگر به کرسی ریاست برده شود، خواستی که غیر قانونی پنداشته شد و با مخالفت عطامحمد دهقانپور، رییس مؤقت مجلس رو به رو شد.

  پربازدید ترین