• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بخش هایی از بالامرغاب ولایت بادغیس به دست طالبان سقوط کرد

بخش هایی از بالامرغاب ولایت بادغیس به دست طالبان سقوط کرد

برخی از اعضای مجلس نماینده‌گان از سقوط بیشتر بخش‌هایی ولسوالی بالامرغاب بادغیس، به دست طالبان خبر می‌دهند.

آنان می‌گویند که در حال حاضر تنها یک پایگاه ارتش به دست نیروهای دولتی‌ست و دیگر بخش‌های بالامرغاب به شمول ساختمان ولسوالی، فرماندهی پولیس و بازار این ولسوالی را طالبان تصرف کرده‌اند.

ضیاالدین اکاذی، نمایندۀ مردم بادغیس در مجلس نماینده‌گان به سلام‌وطندار می‌گوید که در حملۀ تهاجمی طالبان که از شام گذشته در بالامرغاب آغاز شد و تا ساعت 4 بامداد امروز ادامه داشت، 10 کماندو کشته‌شده‌اند و 11 تن این نیروها زخم برداشته‌اند.

به گفتۀ اکاذی، در این حمله 3 طالب کشته و 15 طالب دیگر نیز زخمی شده‌اند. این نمایندۀ مردم بادغیس می‌گوید که طالبان تلاش دارند تا پُلِ میان این ولسوالی و پایگاه ارتش را نیز منفجر سازند و راه ارتباطی را قطع کنند.

این عضو مجلس نماینده‌گان می‌گوید که از قول اردوی 207 ظفر درخواست کمک کرده‌اند و قرار است نیروی‌های کمکی به محل فرستاده شوند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس حمله بر بالامرغاب را تأیید می‌کند، اما سقوط بخش‌هایی این ولسوالی را رد می‌کند و می‌گوید که در این حمله  به هر دو طرف تلفات وارد شده که شمار آنان هنوز روشن نیست.

سخنگوی والی بادغیس می‌گوید که در حال حاضر درگیری به گونۀ پراکنده جریان دارد، نیروهای امنیتی به گونۀ کافی در این ولسوالی حضور دارند و در صورت نیاز نیروهای کمکی فرستاده خواهند شد.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند. چند ماه پیش طالبان  با حمله بر بالامرغاب، بازار و ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس را نیز تصرف کرده بودند.

  پربازدید ترین