• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سربازی که از گرسنه بودن کودکان خود شکایت کرد، در شفاخانه بستری می شود

سربازی که از گرسنه بودن کودکان خود شکایت کرد، در شفاخانه بستری می شود

یک سرباز پولیس که از نگرفتن دو ماه معاش و گرسنگی کودکان خود شکایت کرده بود، در شفاخانه‌ی پولیس بستری می‌شود.

وزارت داخله که از این سرباز بنام «سیدباز» کرده، در ویدیویی گفته است که از ماه به این سو معاش نگرفته و تمامی اعضای خانواده ده نفری‌اش گرسنه مانده‌اند. این ویدیو که دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، سیدباز در آن با گلوی بغض کرده می‌گوید: «در خانه همین حالا یک لقمه نان نیست. پدرم است که پاهایش عیبی است. دیگر چیزی نداریم، یک نفر هستم و ده نفر عیال داریم، اولادهایم گرسنه مانده و هیچ کس فریاد ما نمی‌شنود.»


این سرباز می‌ا‌فزاید که در قطعه واکنش وظیفه دارد و جایی که کدام موضوع امنیتی است، آنان در خط مقدم فرستاده می‌شوند. او هم‌چنین تاکید دارد که در ماه سه روز رخصتی دارند و هرگاه معاش‌شان به موقع داده نشود، وظیفه را ترک خواهند کرد و کراچی‌وانی یا موترشویی خواهند نمود.

در همین‌حال، وزارت امور داخله، اظهار سیدباز را «ادعا» توصیف کرده می‌گوید که بنابه دستور سرپرست وزارت داخله، این سرباز به‌دلیل نداشتن حالت روانی سالم، در شفاخانه‌ی پولیس بستری می‌شود. وزارت داخله در یک بیانیه‌ی خبری گفته است: «به اساس هدایت جدی رهبری وزارت محترم امور داخله فرد (سیدباز فرزند سید نبی) که ادعا کرده بود که معاش خویش را نگرفته است، موضوع آن به گونه جدی پیگیری شد، این فرد قبلاً در قطعه واکنش سریع ایفای وظیفه می‌کرد و بعداً به حوزه دهم امنیتی پولیس تبدیل گردیده بود که اخیراً دو ماه پیش از وظیفه منفک گردیده.» وزارت داخله هم‌چنین افزوده است: «از این‌که حالت روانی آن خوب نبود، رهبری وزارت امور داخله دستور داد که در شفاخانه پولیس تحت تداوی قرار بگیرد و از معاش ماهوار یک تن از رهبری با ایشان کمک پولی نیز گردید.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اخیراً یک تن از قراردای‌های وزارت امور داخله به جرم اختلاس شش‌صد میلیون افغانی پول اعاشه و اباته نیروهای پولیس بازداشت شد.

  پربازدید ترین