• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز راهپیمایی بزرگ روز قدس در ابران

 آغاز راهپیمایی بزرگ روز قدس در ابران

راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه در تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور با  حضور  گسترده و میلیونی مردم این کشور  آغاز شد.

راهپیمایان تهرانی از مسیرهای ده‌گانه به سمت میعادگاه نماز جمعه (دانشگاه تهران) در حال راهپیمایی هستند.

همچنین در مشهد مقدس پایتخت معنوی ایران راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور زائران و مجاوران روزه دار بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) آغاز شد.

راهپیمایان با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر امریکا، فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم، و مرگ بر معامله گران قرن انزجار خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام و بر حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.
 
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدام هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

در همین حال سفیر فلسطین در تهران می گوید که در سال 1993 که توافق اسلو امضا شد، 25 شهرک اسراییلی با جمعیتی حدود 100 هزار نفر در این شهرک ها زندگی می کردند. ولی در حال حاضر 800 هزار نفر در 250 شهرک صهیونیست نشین زندگی می کنند، پیمان اسلو اجرا نشد. طرح معامله قرن هم با وجود ظالمانه بودن اجرا نمی شود؛ آنها مردم فلسطین و امت اسلامی را به بازی گرفته اند.

  پربازدید ترین