• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان: اسرائیل باید آرزوی بدست آوردن قدس را به گور ببرد

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان: اسرائیل باید آرزوی بدست آوردن قدس را به گور ببرد

در مراسم گرامیداشت از روز قدس در کابل محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه‌ملی افغانستان گفت که امروز اسرائیل و امریکا در همکاری با برخی از کشورهای سرسپرده عربی قصد دارند تا قدس شریف را به اسرائیل تقدیم کنند، اما آنها باید این آرزو را به گور ببرند.

روز (پنجشنبه، 9 جوزا) همزمان با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، صدها تن از شهروندان کابلی در یک محفل باشکوه از روز قدس گرامیداشت به عمل آورند.

محمدحسن جعفری جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی‌ افغانستان در این محفل گفت که فلسطین 60 سال است که تحت ظلم رژیم صهیونیستی قرار دارد و هزاران فلسطینی از خانه و کاشانه‌شان فراری شده‌اند.

آقای جعفری گفت که اولین مساله مهم برای جهان اسلام، موضوع مردم فلسطین است که باید هر چه زودتر حل شود. وضعیت فعلی فلسطین به دلیل بی‌اتحادی مسلمانان جهان است که امروز قدس در این وضعیت قرار دارد.

او گفت که صهیونیست‌ها در همکاری با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا قصد دارند تا با انتقال سفارت‌خانه‌های خارجی از تل‌آویو به بیت‌المقدس، قبله اول مسلمنان را غصب کنند.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان خطاب به امریکایی‌ها گفت: "شما مسلمانان را تکه تکه کردید و ملت‌های مسلمان را به بحران کشاندید."

جعفری گفت که برخی از کشورهای دنباله‌رو امریکا در پیروی از این دولت قصد دارند که قدس شریف را به اسرائیل تحویل دهند که این آرزوی آنها محقق نخواهد شد.

او تاکید کرد؛ امروز اگر برخی از کشورهای مسلمانان در آتش نفاق‌اندازی امریکا و صهیونیست‌ها می‌سوزد و برخی از گروه‌های تروریستی مانند داعش، النصره و لشکر جنگهوی ساخته شده، تا امت اسلام را از بین ببرد.

آقای جعفری بیان کرد؛ کشور ما در حالتی قرار دارد که امریکایی‌ها در دوحه برای ما تصمیم می‌گیرند که در آینده چگونه حکومتی داشته باشیم، اما آنها سخت در اشتباه هستند و این مردم افغانستان است که آینده‌شان را رقم خواهند زد.

او گفت که امریکایی‌ها هر روز یک ادعا در مورد افغانستان بیان می‌کنند. یک روز مردم را می‌ترسانند که اگر ما افغانستان را ترک کنیم، داعش این کشور را تصرف خواهد کرد در حالی که این گروه تروریستی ساخته خود امریکا است.

وی بیان کرد؛ مقام‌های امریکایی بارها گفته‌اند که ما گروه داعش را ایجاد کرده‌ایم. این گروه تروریستی نام اسلام را بر خود نهاده است در حالی که هیچ فردی این گروه را به عنوان مسلمان نمی‌پذیرد.

آقای جعفری با اشاره به ترور برخی از عالمان دین در روزهای اخیر گفت که "همین گروه‌های تروریستی ساخته شده توسط امریکا، عالمان دین را در ماه مبارک رمضان و در مسجد به شهادت می‌رساند که این موضوع نشان می‌دهد آنها هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند".

او گفت امروز رژیم آل‌سعود خود را خادم حرمین‌شریفین می‌داند در حالی‌که دنباله‌رو اسرائیل و امریکا است و نفاق بین مسلمانان توسط همین کشورهای در ظاهر مسلمان اتفاق افتاده‌است.

همچنین خان محمد نیکزاد دانشجوی شرعیات دانشگاه کابل به نمایندگی از دانشجویان این دانشگاه گفت که امروز در حالی از روز قدس گرامیداشت به عمل می‌آید که نفاق و جدایی در بین مسلمانان به بالاترین حد خود رسیده‌است.

آقای نیکزاد گفت که قدس یک ارزش برای مسلمانان است و ملت‌های اسلامی باید اتحاد خود را حفظ کنند، تا برای آزادی قدس مبارزه کنند.

این دانشجوی دانشکده شرعیات دانشگاه کابل افزود: تجلیل از روز قدس به چند دلیل صورت می‌گیرد که اولین دلیل آن وحدت کشورهای اسلامی است و دلیل بعدی آن فرستادن پیام آزادی به دیگر ممالک اسلامی، برای آزادی قدس است.

  پربازدید ترین