• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس شورای اخوت اسلامی: تجلیل از روز قدس به معنای همصدایی برای مردم مظلوم فلسطین است

رئیس شورای اخوت اسلامی: تجلیل از روز قدس به معنای همصدایی برای مردم مظلوم فلسطین است

روز پنجشنبه در همایشی در کابل در گرامیداشت از روز جهانی قدس، رئیس شورای اخوت اسلامی گفت که تجلیل از این روز به معنای همصدایی و همدلی برای مردم مظلوم فلسطین است.

روز (پنجشنبه، 9 جوزا) در یازدهمین همایش قدس و اخوت اسلامی که با حضور صدها تن در کابل برگزار شد، مولوی حبیب‌الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت مساله مسجدالقصی موضوع اعتقاد و ایمان ما مردم مسلمان است و این روز فراموش نخواهد شد.

آقای حسام گفت موضوع فلسطین یکی از موضوعات بسیار مهم دنیای اسلام بوده و لازم است که کشورهای اسلامی به پا خیزند، تا این سرزمین مقدس را از چنگال صهیونیست‌ها آزاد کنند.

این عالم دین گفت که همان طور عمر (رض) و صلاح الدین ایوبی سرزمین‌های اسلامی را آزاد کردند، بر امت اسلامی نیز فرض است تا بار دیگر این سرزمین به دست آنان آزاد شود.

او گفت که تجلیل از روز جهانی قدس، به هدف وحدت امت اسلامی و دفاع از قبله اول مسلمانان جهان است.

آقای حسام بیان کرد؛ تجلیل از روز قدس، هم‌صدایی و هم‌دلی برای مردم مظلوم فلسطین است و گرامی‌داشت از این روز یکی از مهمترین مسایل در دنیای اسلام است.

این عالم دین تاکید کرد؛ دنیای اسلام باید به دشمنان شان پیام دهند که ما در دفاع از امت و سرزمین‌های اسلامی متحد هستیم.

همچنین عبدالرحمان رحمانی نماینده سابق مردم بلخ در مجلس نمایندگان در محفل گرامیداشت از روز جهانی قدس گفت که مساله قدس، موضوعی است که توسط برخی کشورها به یک بحث حاشیه‌ای تبدیل شده و آن را به یک مساله سیاسی به نفع یک کشور خاص تعبیر می‌کنند.

آقای رحمانی گفت که مسلمانان جهان باید بدانند که دفاع از قدس، دفاع از ایمان است و بهترین دلیل برای اتحاد مسلمانان یگانه بودن معبود الهی است.

او بیان کرد؛ احادیث بسیار زیادی برای وحدت مسلمانان است که یکی از آنها حرمت به شعائر الهی می‌باشد، اما غاصبین بیت‌المقدس این موضوع را سیاسی می‌سازند و از این طریق قصد دارند مردم را از موضوع اصلی دور کنند.

آقای رحمانی گفت در سفر چندی قبل به عربستان سعودی، در نزدیکی خیبر چشمه‌ای که به نام عین‌العلی است که این مکان مقدس توسط حکومت سعودی تخریب شده‌است. و بعید نیست که روزی یهودیان به مدینه برسند و ادعای مالکیت این مکان مقدس مسلمانان را کنند.

گفتنی است که در پایان یازدهمین همایش قدس و اخوت اسلامی، قطعنامه‌ای از سوی دست‌اندرکاران این همایش صادر شد که در این قطع‌نامه انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس به شدت محکوم شده و از تمامی مسلمانان جهان خواسته شده تا در برابر این اقدام غیرقانونی رئیس‌جمهور امریکا ایستادگی کنند.

همچنین در این قطع‌نامه گفته شده از مجامع بین‌المللی خصوصا سازمان ملل می‌خواهیم که به کشتار غیرنظامیان در برخی از کشورهای اسلامی مخصوصا یمن هرچه زودتر پایان داده شود.

  پربازدید ترین