• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازتاب برپایی روز جهانی قدس در رسانه های عربی

بازتاب برپایی روز جهانی قدس در رسانه های عربی

مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در شماری از رسانه‌ها و شبکه‌های خبری عرب زبان بازتاب داشت و برخی از آنها حضور هواداران و حامیان فلسطین در این مراسم را میلیونی و گسترده عنوان کردند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد: میلیون ها نفر روز جمعه با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس با سردادن شعارهایی طرح موسوم به معامله قرن را محکوم کردند. شماری از کشورهای عربی و اسلامی روز جمعه شاهد برگزاری راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس بود.

همزمان با روز جهانی قدس، مردم عراق، سوریه، یمن، ایران و الجزایر با شرکت در راهپیمایی ویژه روز جهانی قدس این روز را را گرامی داشتند.

خبرنگار الجزیره از قدس نیز گزارش داد که رژیم اشغالگر صهیونیستی روز جمعه تدابیر شدید امنیتی را در بخش قدیمی شهر قدس و اطراف آن اتخاذ کرد.

در بغداد نیز هزاران شهروند عراقی از جمله عشایر و نیروهای مقاومت با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در خیابان فلسطین با محکوم کردن طرح آمریکایی معامله قرن، حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

در ایران نیز مردم در حمایت از آرمان فلسطین که از 40 سال پیش تاکنون با وجود فشارهای آمریکا ادامه داشته است، راهپیمایی و تصمیم های آمریکا در باره فلسطین را محکوم کردند.

در دمشق پایتخت سوریه نیر مردم با شرکت در راهپیمایی، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

در الجزایر نیز راهپیمایان با در دست داشتن پرچم فلسطین، شعارهایی را برای آزادی قدس سردادند.

در یمن نیز تظاهرات باشکوهی در صنعا پایتخت و 10 استان این کشور در حمایت از فلسطین و مخالفت با معامله قرن برگزار شد.

در همین رابطه یک مقام رسمی در وزارت خارجه این کشور با محکوم کردن سیاست های آمریکا در منطقه گفت: تصمیمات دولت آمریکا این حقیقت را تغییر نخواهد داد که قدس و جولان سرزمین های عربی بوده و همچنان باقی خواهد ماند.

وی افزود که سرزمین های اشغالی و حقوق عربی مشمول مرور زمان نخواهد شد و بالاخره به صاحبانش باز خواهد گشت.

خبرگزاری آناتولی نیز در گزارش از قدس اشغالی نوشت: حدود 260 هزار نمازگزار فلسطینی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در میان تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور در مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

شبکه خبری المسیره نیز گزارش داد که روز جهانی قدس در بیش از 30 کشور جهان برگزار شد.

این شبکه افزود که راهپیمایی های گرامیداشت روز جهانی قدس در کشورهایی از جمله اندونزی، مالزی، ایران، عراق، هند، پاکستان، 12 ایالت آمریکا، هشت کشور اروپایی، 11 کشور آفریقایی و شهرهای سیدنی و ملبورن در استرالیا برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها از قدس و آرمان فلسطین حمایت و طرح موسوم به معامله قرن را که پیش بینی می شود کارگاه مقدماتی آن در پایان ماه آینده میلادی در بحرین برگزار شود، محکوم کردند.

  پربازدید ترین