• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«روز قدس» فریاد مردم افغانستان علیه اشغالگران بود

«روز قدس» فریاد مردم افغانستان علیه اشغالگران بود

مردم مظلوم و ستم کشیده افغانستان در آخر ماه مبارک رمضان با برپایی مراسم روز جهانی قدس در جای جای کشور، علیه اشغالگری و ظلم و ستم فریاد زدند.

سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهرا (س) شهر هرات شاهد حضور هزاران روزه دار بود که با شعار علیه اشغالگران خواستار آزادی سرزمین های اشغالی مسلمانان، به خصوص قدس شریف شدند.

شیخ موسی رضایی، رییس علمای شیعه هرات در این مراسم گفت: حمایت از روز جهانی قدس برای ما به عنوان مسلمان و امت واحده یک تکلیف دینی است.

مولوی سید احمد آخوندزاده؛ رییس شورای اخوت اسلامی و معاون شورای علمای اهل سنت در زون غرب کشور نیز اتحاد و همبستگی مسلمانان را رمز کامیابی آنان دانسته و حمایت از قدس را وظیفه ایمانی آنان خواند.

مردم مزارشریف نیز با افراشتن پرچم فلسطین و سر دادن شعار دفاع از قدس، تنفر خود را از اسرائیل و همه اشغالگران سرزمین های اسلامی به نمایش گذاشتند.

مردم کابل نیز که طی هفته گذشته چندین مراسم برای روز جهانی قدس برپا کرده بودند، هم همپای دیگر هموطنان خود، آیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را نیز با شکوه هرچه تمامتر برگزار کردند.

شهروندان کابل در مسجد تمیم انصار شهدای صالحین با سردادن شعار مرگ بر اسراییل، خواستار خروج همه نیروهای خارجی از سرزمین های اشغالی مسلمانان شدند.

آیینی دیگری نیز بعداز ظهر روز جمعه در مسجد ذکریا کابل برگزار شد و هزاران تن از مردم پایتخت در بزرگداشت روز جهانی قدس خواستار آزادی سرزمین های اشغالی مسلمانان شدند.

  پربازدید ترین