• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام عیدی رهبر طالبان؛ تاکید بر خروج نیروهای خارجی و انتقاد از حکومت افغانستان

پیام عیدی رهبر طالبان؛ تاکید بر خروج نیروهای خارجی و انتقاد از حکومت افغانستان

ملا هیبت الله، رهبر گروهی طالبان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، اعلام کرده است که جنگ و گفتگوهای صلح به هدف خروج نیروهای امریکایی و خارجی از افغانستان صورت می گیرد.

گروه طالبان امروز شنبه (11جوزا) با نشر یک پیام عیدی منسوب به ملا هیبت الله، رهبر این گروه، گفته که حکومت افغانستان تلاش دارد جلو تفاهم این گروه و سیاستمداران افغان را بگیرد.

در این پیام عیدی آمده است که در کنار گفتگوها با نمایندگان امریکا، در بخش تفاهم بین الافغانی نیز پیشرفت زیادی صورت گرفته است.

این پیام در حالی منتشر می‌شود که قرار بود در نشست بین الافغانی مسکو میان نمایندگان گروه طالبان و شماری از سیاسیون افغانستان، روی یک آتش بس در ایام عید توافق شود که چنین نشد.

متن پیام تبریکی هبة الله آخندزاده به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به شرح ذیل می باشد:

إن الحمد لله نحمده ونستعینه ونستغفره ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا من یهده الله فلا مضل له ومن یضلل فلا هادی له وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له وأشهد أن محمدا عبده ورسوله.

یقول الله عزوجل فی محکم کتابه: وَاذْکُرُوا إِذْ أَنتُمْ قَلِیلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِی الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَن یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ فَآوَاکُمْ وَأَیَّدَکُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَکُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ – الانفال : 26

به مردم مؤمن و مجاهد افغانستان، غازیان فداکار سنگرها و تمام مسلمانان جهان!
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته!

فرارسیدن عید سعید فطر را به تمام شما تبریک می گویم، خداوند متعال روزه، تراویح و تمام عبادات شما را قبول فرماید.

الله متعال شهادت تمام شهدا را به بارگاه خود قبول نموده، برای مجاهدین در بدل جهاد و زحمات شان اجرهای بی پایان، برای زخمیان شفای عاجل و برای زندانیان اسباب نجات و رهایی نصیب گرداند.

برای پدران، مادران، برادران، خواهران و اولادهای شهدا از پروردگار جهان صبر جمیل، زندگی با عزت و رسیدن به آرمان های مقدس شان را مسئلت می نمایم.

مردم مسلمان و مجاهد!
با استفاده از این فرصت، می خواهم دیدگاه خود را در مورد تحولات جهادی و سیاسی اخیر کشور با شما شریک سازم.

به باور کامل بر نصرت پروردگار یکتا و پشتیبانی ملت مسلمان، اطمینان می دهم که جهاد و مقاومت بر حق شما در برابر اشغال به منزل پیروزی نزدیک شده است. ان شاء الله تعالی.

هرچندی که اشغالگران خارجی بر نیروی نظامی و تخنیکی شان مغرور اند و موقف وحشتناکی را در برابر افغان های ناتوان اختیار کرده اند، مگر باز هم تمام غرور نظامی آن ها در برابر جهاد مقدس دفاعی شما به شکست محکوم شده و جهاد و فداکاری تاریخی شما سبب گردیده است که امارت اسلامی ابتکار تمام اقدامات نظامی و سیاسی کشور را بدست گیرد.

در ضمن همین ابتکار، امارت اسلامی اگر در جبهات جهادی عملیات های فاتحانه را انجام می دهد و یا هم در عرصه سیاسی برای پایان اشغال کشور با امریکایی ها مذاکرات می نماید، هدف و غرض هردو پایان اشغال و قیام نظام اسلامی است.

اقدامات نظامی و سیاسی امارت اسلامی تحت موقف واحد و فرماندهی واحد به شکلی انجام می یابد که در عمل به همدیگر نیرو می بخشد.

اشغالگران خارجی و مزدوران داخلی آنان بر خلاف تمام قوانین جنگی و مقررات اخلاقی، با اوج وحشت، قریه ها، بازارها، مساجد، مدارس، کلینک ها و دیگر اماکن مردمی را چنان آماج بمباران های کورکوانه و مظالم قرار می دهند که تاریخ بشریت نظیر آن را ندارد.

مردم بی دفاع ملکی را به شهادت می رسانند، آنها را به ترک خانه های شان وادار می سازند، در نیمه های شب حریم خانه های شخصی مردم را می شکنند، دروازه های خانه ها را با ماین ها انفجار می دهند، زنان و کودکان را به وحشت از خواب های شیرین شان بیدار می کنند، پروای هیچگونه آبروی مردم را ندارند و مردان را پیش روی مادران و خواهران شان بی رحمانه به شهادت می رسانند.

هزاران افغان را در زندان ها شکنجه و اذیت می کنند. بر اثر شرائط بسیار دشوار و نامساعد، خبرهای شهادت زندانیان مظلوم از زندان های وحشتناک اداره کابل می رسد، حتی درین اواخر، بر زندانیان تهی دست و دست بسته آتش کشودند. فیر کردن بر زندانیان مظلوم، بر علاوه از جنایت جنگی بیانگر بزدلی و نامردی دشمن نیز است.

بدون شک که این داغ سیاه بر پیشانی اشغالگران و مزدوران شان است و در عصر کنونی رکورد وحشت های تاریخ بشریت را شکستند.

هموطنان گرامی و صاحبان نظر!
امارت اسلامی با موقف اصولی و مسالمت آمیز خود توانسته است که اجماع همسایه ها و کشورهای منطقه را به نفع خود به میان آورد، نخستین کانفرانس 12 کشور به شمول همسایه های افغانستان در مسکو، روابط کشورهای جهان و دید و بازدید رسمی مقامات بلند رتبه آن کشورها با نمایندگان سیاسی امارت اسلامی و نشست ها و تماس های بین الافغانی، دلیل روشن این سخن ماست.

اداره کابل با مطرح ساختن خود تلاش دارد، جلو تفاهم امارت اسلامی و سیاستمداران  افغان را بگیرد، اما امارت اسلامی به این تلاشهای بی فایده و مزاحمت سیاسی در برابر تفاهم بین الافغانی، هیچ اعتنای نمی نماید.

اکنون وقت آن رسیده است که تمام باشندگان کشور به یکصدا، صدای پایان اشغال، حاکمیت نظام اسلامی و وحدت ملی را بلند نمایند.

امارت اسلامی خواهان انحصار قدرت نیست، ما به این باور داریم که تمام افغان ها جایگاه خود را به معنای واقعی آن در نظام ببینند.

در بخش نهادهای کنونی، امارت اسلامی از راه اصلاح و تعدیل، در روشنی اصول اسلامی برای افغانستانِ آینده، از آن استفاده خواهد نمود.

در مورد سیاست خارجی:
از دیدگاه امارت اسلامی، وضعیت یک افغانستان صلح آمیز این را ایجاب می نماید که دیگر باید افغانستان خالی از اشغالگران خارجی باشد، نه کسی استقلال و حریت آن را نقض کند و نه هم زمین و فضای آن به ضرر کسی دیگری بکار برده شود.

امارت اسلامی به روابط مثبت با تمام جهان و خاصتاً با کشورهای منطقه باور دارد و به اصول همسایگی خوب با همسایه ها متعهد است. اما امریکا و اداره تحمیلی آن در کابل، از راه گسترش و تداوم جنگ و برانگیختن تعصبات قومی، سمتی و سیاسی، تلاش می ورزد تا از کشور ما در برابر تمام منطقه و همسایه ها، به حیث یک پایگاه استفاده صورت گیرد، گروه های فتنه گر را پیدا و تقویت کنند. اما لله الحمد، فتنه و گروه فتنه گر در برابر مجاهدین با شکست مواجه است، نیز جنرالان مغرور امریکایی و مزدوران داخلی، به عظمت جهادی افغان ها سر خم کرده اند. قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ – سوره یونس : 58

امارت اسلامی به نصرت پروردگار و همکاری مردم مسلمان خود به فتنه گران فرصت نمی دهد که دیگر افغان ها را شکنجه کنند و یا هم افغانستان را به مرکز فتنه تبدیل کرده، برای دیگران تهدید باشند.

در مورد مذاکرات:
امارت اسلامی به اساس موقف مسالمت آمیز خود طرف امریکایی را دعوت می دهد که موقف تعقل و تفاهم را اختیار نماید، در روند مذاکرات کنونی صادقانه سهیم باشد و برای تحرک این روند طرح معقول امارت اسلامی را بپذیرد.

امارت اسلامی می خواهد که در کشور عزیز ما طبق خواسته افغان ها، نظام آزاد، اسلامی و افغان شمول حاکم گردد و برای رسیدن به این هدف والا، در پهلوی جهاد مسلحانه دروازه تفاهم و مذاکرات را نیز باز نگه داشته است. همین اکنون سلسله تفاهم با طرف امریکایی از طریق دفتر سیاسی امارت اسلامی توسط تیم مذاکراتی جریان دارد. از خداوند متعال مسئلت داریم که هموطنان گرامی ما شاهد نتائج خوبی بوده باشند.

دوست و دشمن باید این واقعیت را درک نماید که ما در تعاملات سیاسی خود بر سیاست دو رویه باور نداریم. به بهانه مذاکرات، ضیاع وقت، توطئه های پس پرده و برخورد دوگانه را نمی پسندیم و نه هم آن را راه کامیابی می دانیم.

هیچکسی از ما این امید را نداشته باشد که قبل از رسیدن به هدف خود، سنگرهای داغ جهاد را سرد و قربانی های چهل ساله را فراموش خواهد کردیم.

در پهلوی مذاکرات با امریکایی ها، در بخش تفاهم بین الافغانی نیز پیشرفت زیادی داشته ایم و دیگر هم به پیش خواهیم رفت (ان شاء الله)، تا افغان های خیرخواه و همدرد با کشور خود، بتوانند پس از نجات از اشغال، تمام مشکلات داخلی خود را توسط تفاهم حل و فصل نمایند.

به منسوبین اداره کابل!
پیام ما به منسوبین نظامی، مسئولین ملکی و تمام کارمندان اداره کابل اینست که شما فرزندان همین خاک و مردم هستید، پدران و نیاکان شما برای دفاع از اسلام قربانی داده اند، برای شما به هیچ دلیلی جایز نیست که در برابر مردم مجاهد خود به فرمان اشغالگرانی که دشمنان سرسخت عقیده و خاک ما هستند، کشور ما را اشغال کرده اند و بر مردم ما ظلم می کنند، به جنگ ادامه دهید.

مخالفت ما با شما روی همین نقطه است. اگر شما از همکاری با اشغالگران دست بکشید برادران ما هستید، مجاهدین چنانکه هر روز عساکری را که از صف دشمن کنار می روند استقبال می نمایند و به گردن های شان گل می اندازند، اسیران جنگی را نگهداری و تداوی می کنند، به شما نیز امان جان و مال می دهند. شما هم برای نجات دنیوی و اخروی تان اقدام کنید و قبل از آنکه در دوستی امریکایی ها به هلاکت برسید، از صفوف اشغالگران فاصله گرفته و در برابر آن ها ایستادگی نموده، قهرمانان راه آزادی شوید.

ملت عزیز!
امارت اسلامی به مردم خود اطمینان می دهد که زیر چتر نظام سالم شرعی، تمام حقوق حقه باشندگان مرد و زن این کشور داده خواهد شود.

امارت اسلامی برای تعلیم معیاری (دینی و عصری)، ایجاد شغل، تجارت، آبادی و پیشرفت تمام بخش های اجتماعی زمینه سازی می نماید، زیرا این حق اساسی افغان ها و نیازمندی حیاتی ولازمی برای رفاه و کامیابی جامعه ماست.

امارت اسلامی همین اکنون به تمام مجاهدین هدایت خصوصی داده است که به محافظت و پیشرفت پروژه های عام المنفعه توجه خاص داشته باشند.

برادران مجاهد!
پیام من برای شما اینست که مسئولیت های خود را اعم از اینکه نظامی باشد یا ملکی، با کمال دیانت، جدیت و اخلاص انجام بدهید، با همدیگر کمک نماید، حرف یکدیگر را قبول کنید و اختلاف نکنید، و تطاوعا ولا تختلفا او کما قال رسوالله صلی الله علیه وسلم. رواه البخاری.

در عملیات های نظامی، به حفاظت جان و مال مردم بسیار متوجه باشید. خدا نخواسته، بر اثر بی پروایی شما تلفات ملکی رخ ندهد، خون بی گناهان نریزد و یا هموطنان ما دچار تلفات مالی نشوند.

هرگاه افراد دشمن نزد شما اسیر گردند، با آن ها برخورد بسیار زیبای اسلامی و اخلاقی داشته باشید. به یاد داشته باشید که عملکرد ظالمانه و وحشیانه دشمن احساسات انتقام گیرانه شما را بر نه آنگیزاند و شما را از مسیر معتدل و اخلاقی تان منحرف نسازد. هیچ زندانی باید بدون فیصله محاکم کشته نه شود.

برای پاک نگه داشتن صفوف خود و راه ندادن افراد بد اخلاق و نا اهل به صفوف جهادی، بسیار متوجه باشید. اگر افراد نا درست در صف شما جا گرفتند، از نصرت خداوند متعال و همکاری مردم شریف بی بهره می گردید، کسانی را که اطاعت نمی کنند و اصول را نمی پذیرند از خود دور نمایید.

خانواده های شهداء، اسراء و بی بضاعت را وقتا فوقتا احوال پرسی کنید و به حد توان خود با آن ها کمک نمایید. کما قال الله تعالی : وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا –  الدهر : 8

در تمام آن مناطقی که ادارات مجاهدین فعال اند، آزمون بزرگی برای مجاهدین است که آیا اکنون طبق شعارهای شان می توانند خدمت مردم و عدالت اسلامی را عملا انجام دهند و یا نه؟

هر یکی ما و شما نزد خداوند متعال مسئول هستیم، از هر کسی در مورد مسئولیت و رعیت زیردست او پرسیده می شود، بناءً تمام مسئولین باید خدمت مردم و بجا آوردن حقوق رعیت را مسئولیت خود بدانند.

در پایان، یکبار دیگر عید سعید فطر را برای شما مبارکباد می گویم، از تمام مجاهدین و مردم عام تقاضا دارم که غرباء، بیوه زنان و مردم بی بضاعت قریه و همسایه و نیز خانواده های محبوسین را در خوشی های عید فراموش نکنید، با آن ها کمک نمایید، تا آن ها نیز ایام عید را جشن بگیرند و از این فرصت خوشی محروم نمانند. والسلام

زعیم امارت اسلامی شیخ الحدیث مولوی هبة الله آخندزاده
27/9/1440هـ ق
11/3/1398هـ ش ــ 2019/6/1م

  پربازدید ترین