• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سومین محفل انس با قرآن اتباع افغانستانی در مشهد برگزار شد

سومین محفل انس با قرآن اتباع افغانستانی در مشهد برگزار شد

سومین محفل انس با قرآن اتباع افغانستانی در مشهد با حضور مسئولین اداره کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین افغانستان، سومین محفل انس با قرآن با قرائت قاریان بین المللی در مسجد الرسول(ص) واقع در خیابان پنجتن همراه با مراسم افطار برگزار شد.

در این محفل استاد محمدرضا رضایی، استاد کبیر قلندرزاده، استاد سلیمان جعفری و امیر حسین جوادی قاری و حافظ نوجوان از قاریان ممتاز افغانستانی ساکن ایران به قرائت پرداختند.

سید علی قاسمی، مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در این محفل در جمع مستمعین آیات قرآن بیان کرد: جامعه افغانستان جامعه ای هم کیش ماست و ما نمی توانیم خدمات و رشادت های افغانستانی ها و پاکستانی ها را در قبل و زمان انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و همچنین مدافعین حرم را فراموش کنیم.
وی در خصوص تحریم ها گفت: چندین کشور با توجه به تحریم ها ما را حمایت می کنند و نمی گذارند فشار زیادی بر ما وارد شود اما ملت افغانستان به عنوان تنها ملت در کنار دولت افغانستان ما را حمایت می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمام این همکاری ها بخاطر این است که اشتراکات فرهنگی، مذهبی بسیاری وجود دارد و ملت افغانستان خودشان را از ما می دانند.
وی تاکید کرد: مدافعین حرم تنها برای دفاع از یک نام و مقبره به جبهه های سوریه و عراق نرفتند بلکه برای دفاع از بشریت و کرامت انسانی رفتند و مدافعین حرم در همین یک واژه خلاصه نمی شود.

قاسمی کمک های به جامعه مهاجر را کمک به ارتقای زندگی شهروندان ایرانی دانست و گفت: اگر در حوزه بهداشت، آموزش و فرهنگ و ... خدماتی به اتباع داده می شود همین ها باعث ارتقا در جامعه شهروندی می شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاشمان این است که حداکثر کمک ها را به اتباع داشته باشیم.

مدیر کل اتباع در پایان از کسانی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند تشکر کرد و افزود: کسانی که مخالف استکبار هستند روز قدس را گرامی می دارند و ما سعی می کنیم در فرآیندهای کاری تفکر حضرت امام(ره) که اسلام مرز ندارد را پیاده کنیم.

در پایان برنامه جلسه پرسش و پاسخ از مسئولین اداره اتباع برگزار شد.

لازم به ذکر است این سومین محفل انس با قرآن بود که توسط مجمع هیئات مذهبی افغانستانی های مقیم مشهد برگزار شد که در آن از تمامی هیئات افغانستانی برای حضور دعوت شده بود.

  پربازدید ترین