• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در صورت عدم پذیرش طالبان به پروسه صلح، خودم وارد میدان نبرد خواهم شد

در صورت عدم پذیرش طالبان به پروسه صلح، خودم وارد میدان نبرد خواهم شد

ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و بنیان‌گذار جنبش ملی اسلامی افغانستان همزمان با فرارسیدن فرا رسیدن عید سعید فطر، ضمن اینکه از طالبان خواسته که به پروسه صلح روی بیاورند هشدار داده است در غیر آن صورت شخصا وارد میدان نبرد با طالبان خواهد شد.
 
آقای دوستم با انتشار بیانیه‌ای روز‌های با سعادت و پر میمنت عید سعید فطر را به تمام مردم، سربازان، افسران و منسوبین نیروهای امنیتی و رزمند‌گان خیزش‌های مردمی و خانواده های داغدار کشور مبارک باد گفته است.
 
وی خطاب به مردم گفته است که تاکید من به شما اینست که از همین حالا آماد‌گی برای انتخابات ریاست جمهوری که چند ماه بعد برگزار می‌شود را داشته باشید، خصوصاً کتله عظیم از جوانانی‌که دور قبل انتخابات سن 18 ساله‌گی را تکمیل نکرده بودند، به اخذ تذکره و کارت رای‌دهی انتخابات اقدام نمایند.
 
جنرال دوستم در ادامه بیانیه اش گفته است که توصیه و مشوره من به رهبری طالبان که آتش بس را در ماه مبارک رمضان رد کرده‌اند و قرار معلوماتم یک گروه تازه نفس شان وارد افغانستان گردیده و تعدادی از آنان برنامه آمدن به شمال کشور را دارند، "خاطر نشان می‌کنم که تجربه تلخ گذشته کشور را از یاد نبرند و تکرار نکنند. بالخصوص در شمال کشور که آمدن آنان شاید آسان باشد ولی دوباره به سلامت رفتن شان از شمال مشکل خواهد بود".
 
معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده است اگر وضعیت بدین منوال ادامه یابد، من با بزرگان، محاسن سفیدان و علمای کرام و جید کشور مشوره می‌نمایم تا خودم وارد میدان نبرد گردیده در برابر طالبان خواهم ایستاد که مسئولیت بعدی آن بدوش آنها (طالبان) خواهد بود.
 
وی افزوده است که مشوره من برای تمام سران و رهبران طالبان بخصوص ملا فاضل مظلوم، ملا عبدالغنی برادر و مولوی شهاب‌الدین و سایر چهره‌های سیاسی‌-‌نظامی شان که در جلسات دیده می‌شوند، این است که جنگ راه حل نیست و کوشش نکنند که تجربه تلخ سال‌های گذشته را یکبار دیگر تکرار نمایند.
 
او گفته است، در نشست‌هایی که با بعضی از دوستان و دولت‌مردان داخلی و خارجی داشته‌ام آنان می‌پرسند که برای‌ضرورت آیا 20 هزار سرباز به خاطر جنگ در مقابل طالبان آماده خواهند شد؟ البته که به یک صدایم منتظر هستند که تا گیلم طالبان را جمع نمایند.
 
آقای دوستم گفته بار دیگر تکرار می‌نمایم که، جنگ راه حل نیست. در صورت که پای من به جنگ در مقابل طالبان کشانیده شود، با تکیه بر الله جله عظمته و با شرکت، پشتبانی و دعای مردم قهرمان، شکست طالبان صد در صد است. چون من راه و اراضی کشور خود را کاملاً بلد هستم و تجربه نبرد‌های داغ چهار دهه اخیر مرا آبدیده ساخته است.
 
او همچنین خطاب به مردم گفته امیدوارم که طاعات و عبادات شما در ایام ماه مبارک رمضان مقبول بارگاه حضرت رب‌العزت قرار گرفته باشد. خداوند دعا های‌تان را به درگاه خود بپذیرد. تا به برکت آن صلح سراسری، آرامش و ثبات دایمی در کشور عزیز مان حکم فرما گردد. ویرانی‌های سرزمین خویش را آباد سازیم و شرایط یک زندگی مرفه و مطلوب را در سایه نظام جمهوری اسلامی برقرار و به فرزندان‌مان فردا و فردا های نزدیک به ارمغان بگذاریم.
 
او افزوده است که افغانستان همیشه سیاست مصالحه و گفت‌و‌گو را حمایت کرده و در این راستا همیشه آماده است تا در گفت‌و‌گوهایی سازنده، شرکت کند.

  پربازدید ترین