• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افشای دروغ کوریای جنوبی؛ مذاکره کننده کوریای شمالی اعدام نشده است

افشای دروغ کوریای جنوبی؛ مذاکره کننده کوریای شمالی اعدام نشده است

برخلاف ادعای یک روزنامه کوریای جنوبی در خصوص اعدام مذاکوریای کننده ارشد اتمی کوریای شمالی، خبرگزاری رسمی کره، اخباری از دیده شدن این مقام ارشد کوریای در کنار رهبر کوریای شمالی منتشر کرد.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی امروز (دوشنبه) گزارش کرد که «کیم یونگ چول» مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق کوریای شمالی، روز گذشته (یکشنبه)، «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی را در یک نمایش هنری همراهی می‌کرد.

طبق گزارش رویترز، دیده شدن چول با کیم، ادعای اخیر یک روزنامه کوریای جنوبی درباره اعدام این مذاکره‌کننده ارشد کوریای شمالی را رد می‌کند.

یک روزنامه کوریای جنوبی روز جمعه هفته گذشته مدعی شده بود که «پیونگ‌یانگ»، مذاکوریای ارشد خود را به همراه چهار تن از مدیران وزارت خارجه این کشور را اعدام کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه «چوسون ایلبو» گزارش کرد که کوریای شمالی این مقامات ارشد خود را به اتهام جاسوسی برای آمریکا اعدام کرده است.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی از کیم یونگ چول بعنوان دهمین فردی نام برد که در گروه 12 نفری مقامات برجسته‌ای بودند که کیم جونگ اون و همسرش «ری سول جو» را در یک نمایش هنری همراهی می‌کردند.

پیش از این، خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی، خبر برکناری کیم یونگ چول را بدون هرگونه جزئیاتی منتشر کرده بود.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه درباره تماس آمریکا با کیم جونگ چول و به طور کلی کوریای شمالی، حاضر به پاسخگویی نشد و گفت: «ما مذاکرات خود را به صورت محرمانه انجام می‌دهیم».

اوایل سال جاری میلادی، دومین دور از نشست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کوریای شمالی به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در «هانوی» پایتخت ویتنام بدون نتیجه به پایان رسید.

  پربازدید ترین