• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عید فطر وسیله ای برای تجلی احساسات و شادی های مشترک در بین مسلمانان است

عید فطر وسیله ای برای تجلی احساسات و شادی های مشترک در بین مسلمانان است

عید فطر باید بدون در نظر گرفتن زبان، نژاد، رنگ، فرهنگ و جغرافیای کشورهای مختلف، وسیله ای برای تجلی احساسات و شادی های مشترک در بین مسلمانان شود. 

خانم حمیده قاسمی از بانوان فعال فرهنگی  و هنری کشورمان به مناسبت فرا رسیدن عید فطر میگویند: روزها و شب های ماه مبارک رمضان رفتند ، ایامی که در بعضی از نقاط افغانستان با درد و دریغ ، برای هزاران خانواده در افغانستان با توجه به شرایط امنیتی و اقتصادی این کشور ، ایامی همچنان دشواری نیز بودند.
روزهایی که هر آن صدای انفجار و انتحاری آرامش شهرها و خانواده های نقاط مختلف افغانستان را به شدت به هم میزدند ، و شب هایی که صدای گلوله و مرمی ، خواب مردم را از چشم آنان ربوده بودند.
اما با وصف تمام سختی ها ، آنچه امیدبخش است؛حضور پررنگ زندگی در میان مردم و در کوچه ها و فضای شهرها و ولایت های افغانستان است ، مردمی که با تمام دشواری ها با زندگی آشتی اند و چراغ امید درخانه هایشان روشن است.

ایشان ادامه میدهند: این عید بدون در نظر گرفتن زبان ، نژاد ، رنگ ، فرهنگ و جغرافیای کشورهای مختلف ، باید وسیله ای برای تجلی احساسات و شادی های مشترک در بین مسلمانان شود.
اگر اعیاد به شادی مشترک تبدیل شوند آن موقع است که به یک عید راستین بدل خواهند شد . به همین دلیل باید شادی عید را گسترش دهیم و به هرجا منتقل کنیم ، در این راستا باید در درجه نخست از پدر و مادر ، بزرگان خانواده ، بستگان و همسایگان دیدار کنیم و پیوندهای قلبی خود را با آنان افزایش دهیم.

ایشان افزود :در ماه رمضان همراه با این احساسات و افکار ، به منظور افزایش آگاهی های اسلامی میزان برادری و ضمن امید به تبدیل شدن این عید به راهی برای هدایت و صلح بشری ، گذراندن اعیادی متمادی درصحت و سلامت و صلح را ازخداوندمتعال طلب میکنم.

تمنا دارم به میمنت این ماه باارزش ، کرامت نیایش قلبهای مومن و حرمت خون شهدای راه حق ، خداوند رحمان،دلها و خانه های هموطنان ما را پر از صلح ، خیر ، خوشی و خوشبختی نماید  و به همه جهانیان صلح و آرامشی عطاکند تا حیات و کرامت انسانی بندگان خدا محفوظ و راه رسیدن به خوشبختی به همه خصوصا به مردم متدین و صلح دوست افغانستان ، در هرکجایی که باشند ، در عزت و سرفرازی میسر گردد.

وی در پایان گفت: به همین آرزو ، فرارسیدن عید سعید فطر را به همه مردم شریف افغان و تمام مسلمانان جهان ، تبریک و تهنیت عرض میکنم.

  پربازدید ترین