• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یکى از بهترین فرماندهان ارتش به شهادت رسید!

یکى از بهترین فرماندهان ارتش به شهادت رسید!

فواد اندرابى فرمانده محافظت بند سلما در هرات که به دستور رهبرى قول اردوى ظفر با هدف پا‌ک‌سازى ولسوالى دولت‌یار به غور فرستاده شده بود، در نبرد با طالبان به شهادت رسید.

شهید فواد اندرابی بارها با هدف تأمین امنیت ولایات هرات، فراه، بادغیس و غور در عملیات‌ها علیه طالبان زخم برداشته بود.

شهید فواد حدودا سه ماه پیش ازدواج کرده بود. فرمانده اندرابی در حالی به شهادت رسیده است که وی از فرمان آزادی 800 زندانی طالب از زندان پل‌چرخی کابل انتقاد نموده بود.

وی در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته بود: "دو عملکرد عیدانه که به شدت روحیه جنگی سربازان را در خط جنگ آسیب می‌رساند. 1: رهایی 800 زندانی طالب، به مناسبت ایام عید، که بیشترین سربازان ما را در این روزهای مذهبی تروریستان زیر عنوان جهاد به شهادت می‌رسانند. 2: اضافه شدن نصف معاش کارمندان ملکی در ایام عید، به جز از مامورین و معلمین که کمترین امتیاز دارند، داریم کسانی دیگر را که بدون هیچ دست‌آوردی بام تا شام در هوای سرد ارکندیشن نشسته و معاشات دالری می‌گیرند، در حالی که سربازان نظام با کمترین امتیاز که از پانزده هزار افغانی تجاوز نمی‌کند در دوردست‌ترین نقاط این کشور، به خاطر برقراری ثبات و حاکمیت این نظام عرق می‌ریزند، و این روزهای که باید در آغوش فامیل خود باشند، در میان صخره و سنگ شب و روز می‌کنند، اندک توجه در قسمت رسیدگی به آنها از این چنین امتیازها صورت نمی‌گیرد، و فی نفر هشت افغانی عیدانه دارد، که این خود کم‌شمردن یک منسوب بوده و به روحیه سربازان ما شدیدا صدمه وراد می‌‌کند..."

  پربازدید ترین