• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ادعای فعالین مدنی مبنی بر استخراج غیرقانونی ذغال سنگ در بغلان

ادعای فعالین مدنی مبنی بر استخراج غیرقانونی ذغال سنگ در بغلان

فعالین مدنی در ولایت بغلان می گویند که شماری از حلقات در استخراج غیرقانونی ذغال سنگ در این ولایت دست دارند و حکومت باید جلو این کار را بگیرد.

فرزانه فرهمند، یکی از فعالین مدنی در ولایت بغلان، می گوید، «امیدوار هستم تا به این مشکل رسیده شود تا معادن به صورت قانونی استخراج شود و هم به بودجه دولت مفاد بیاید و هم به مردم عامه نفع آن برسد.»

با این حال، مسوولین سکتور خصوصی می گویند که به دلیل عدم همکاری حکومت با این بخش شماری از حلقات در استخراج غیر قانونی معادن دست بالا دارند.

عبدالجبار صافی، عضوء شورای عالی معادن و سرمایه گذاری، می گوید، « با وجود رد این ادعا اما هنوز استخراج معادن ادامه دارد.»

مسوولین در وزارت معدن با تائید این موضوع می گویند، تلاش ها به هم‌کاری مقامات محلی بغلان آغاز شده و به زودی جلو استخراج معادن غیر قانونی گرفته خواهد شد.

قدیر مطفی، سخن‌گوی وزارت معدن، می گوید، « این یک موضوع جدی است و ما با اداره های محلی هماهنگی کرده ایم تا از این امر جلوگیری کنیم.»

با وجودی که بار ها از استخراج معادن در ولایت های مختلف کشور شکایت هایی شده است اما قسمی که بنظر می رسد حکومت در پیش گیری از این امر تا کنون موفق نشده است.

  پربازدید ترین