• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تعصب که شاخ و دم ندارد! (عکس شهردار هرات)

با دیدن تابلوی زیر، فکر کردم این لالا ما به پکتیا و یا خوست و یا کندهار شهردار مقرر شده اما یادم آمد که نه بابا ایشان گلاب صورت شهردار هرات خود ما هستند که به یمن پاچه خواری ها و چاپلوسی های مبتکرانه، درین رباط دو درب برای چند روزی به عنوان چوکی دار جلوس فرموده اند.

حالا این کج فهمی و ابله اندیشی را چگونه قبول کنیم که در شهری که مهد زبان فارسی است، تابلویی که برای خود نمایی از بیت المال مردم و جیب مردم هرات چاپ میشود فقط به یک زبان است و به ساحت 3 میلیون فارسی زبان این خطه دهن کجی میکند.
البته با حفظ حرمت زبان پشتو به عنوان یکی از زبان های ملی ما.
این هنر و کمال ماستر!!!! صاحب نشانی است از عمق بلاهت و سفاهت جناب شان.

آقای شهردار:
از خودت لایقتر ها و دانا تر ها درین کهنه کاروانسرای، با تبریک و هلهله و شاد باش آمدند، چند روزی جولان دادند و سپس با فضاحت و بی آبرویی مردم ساز و دهل زنان بیرون شان کردند و هر چه بد و بدتر هم نثار روحشان نمودند. تراژیدی داوود انوری را خودت هم حتما دیده ای و پند هم نگرفته ای. مردم این خطه سنگ اند و حکومتها آب ، آبها میروند و سنگها ماندگارند.
برای فرداها که درین شهر زندگی میکنی برایت روی دیدن مردم را نگهدار. چنین شمشیر از روی بستن کمال نابخردی و حماقت است.
یادت باشد که زمین گرد است مردمی که جایگزینی واژه سرک و خیابان آنها را انگیزه بخشید تا استاد تو را با چک چک دست زمین بزنند روزی نه چندان دور با تو هم تصفیه حساب خواهند کرد.
این مردم هیچ بد اندیشی ای را بر نمی تابند.
آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.

پ ن: اگر ایشان توانست به زبان پشتو یک عریضه را بدون کمک و بدون غلط املایی و انشایی بنویسد رستم زمانه ماست.

  پربازدید ترین