• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتقاد از گماشتن خانم های جوان و کم تجربه در امور نظامی!

انتقاد از گماشتن خانم های جوان و کم تجربه در امور نظامی!

در مورد مقرری خانم های جوان و بی تجربه در امور نظامی انتقادهای زیادی صورت گرفت؛ من هم انتقاد داشتم ولی نه به خاطر اینکه زن نمیتواند در امورنظامی وظیفه اجرا کند، اما ! کار باید به اهلش سپرده شود این یک اصل است. یک خانمی که دارای سواد نظامی و مدیریت نظامی باشد چرا نتواند در سکتور های امنیتی و در سطوح بالای این سکتور ها ایفای وظیفه کند؟

چطور یک جنرال وزارت داخله و یا دفاع از یک خانم جوان که هنوز به اصطلاحات نظامی واقف نیست دستور بگیرد.

گذشته از تعلیمات و قابلیت های لازمه در سکتور امنیتی حداقل در بحث مدیریت دوایر رسمی و دولتی یک سری پرنسیپ ها نباید زیر پای شود.

مثلا، طرز پوشش یک مدیر خوب و توانا تاثیر مستقیم در کار و فرمان‌برداری زیر دستان دارد.

معین وزارت داخله امروز جهت بازرسی بعضی پایگاه های نظامی به ولایات سفری داشته، آیا لازم نبود ایشان پوششی منظم و برگرفته از محیط کاری‌اش بر تن داشته باشد؟ لازم نبود بوت‌های محکم اندازه پایش میپوشید؟

حداقل مشت محکمی به دهان منتقدین بی منطق که موجودیت جنسیت زن در امور نظامی را از دیدگاه‌های نامناسب بیان کرده بودند، میزد.

حضور زنان در فعالیت های بیرون خانه و قبول آنها در جامعه مبارزه ای طولانی و جدی میخواهد که بعضی انتقادهای سازنده باید مورد توجه این افراد قرار بگیرد تا این زنجیر مبارزه از هم نپاشد و جرات و ذهنیت مثبت در مورد حضور پاک زنان در بیرون از خانه زیر سوال نرود.

من خودم را مدیون همان زنانی میدانم که در سخت ترین شرایط اجتماعی و فرهنگی بعد از جنگ های خانمان سوز و پسا طالبانی در جامعه به شکل پاک و واقعی حضور پیدا کردند و برای ادامه حضور شان مبارزه کردند و رد پای آنها راهگشا و رهنمای من و امثال من شده است همچنین به ادامه این سلسله ما نیز مسولیت داریم ردپایی باقی بگذاریم تا کسانی که بعد از ما حضور پیدا میکنند و مبارزه میکنند بتوانند با اطمینان و اعتماد زیاد کار کنند و هرگز در این سلسله احساس سرشکستگی توام با تهمت ها و اما و اگر ها روبرو نشوند.

زیرا جامعه هنوز گرفتار مسایلی چون مشت نمونه خروار است، میباشد. اگر یک خانم با حضورش رد پای غلطی را باقی بگذارد، شانس حضور صدها خانم دیگر با همین یک نفر ترازو میشود. لذا رسالت و مسولیت ما بسیار سنگین و خطیر است. رفتار و اعمال ما در طول حضور ما در بیرون از خانه به هیچ وجه مربوط شخص خود ما نیست.

  پربازدید ترین