• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار شدیداللحن جنرال دوستم به طالبان و داعش

هشدار شدیداللحن جنرال دوستم به طالبان و داعش

جنرال دوستم هشدار می‌دهد و می‌گوید، انتقام خون قربانیان نیروهای امنیتی را به زودی خواهد گرفت و به گروه‌های هراس‌افگن طالب و داعش پاسخ دندان‌شکن خواهد داد.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری، که از حدود یک ماه پیش تاکنون در جوزجان به سرد می‌برد، با یونیفارم نظامی در میان صدها نیروی امنیتی، قوماندانان پولیس ملی، پولیس محلی و خیزش‌های مردمی در شهر شبرغان مرکز این ولایت حضور یافته بود، گفت: این موضوع را با رییس جمهور غنی نیز در میان گذاشته و به او گفته است که مبادا با توافق صلح با گروه طالبان، داعش وارد صحنه شود.

قوماندان پولیس جوزجان نیز این گفته‌های معاون نخست ریاست جمهوری را تأیید می‌کند. عبدالواحد وجدان، قوماندان پولیس جوزجان می‌گوید، که گروه داعش با مشاوران خارجی‌شان فعالیت‌های خود را به گونۀ پنهانی در ولسوالی درزاب به پیش می‌برند، اما هنوز به گونۀ رسمی اعلام موجودیت نکرده‌اند.

با این حال قوماندان پولیس جوزجان می‌گوید، که نیروهای امنیتی برای سرکوب گروه‌های هراس‌افگن در هر بخش این ولایت آماده استند.

معاون نخست ریاست جمهوری هشدار می‌دهد و می‌گوید، انتقام خون قربانیان نیروهای امنیتی را به زودی خواهد گرفت و به گروه‌های هراس‌افگن طالب و داعش پاسخ دندان‌شکن خواهد داد.

جنرال دوستم دوستم پیش از این قوماندان قول‌اردوی 209 شاهین در بلخ را در برابر افزایش نا‌امنی‌ها در شمال کشور ناتوان خوانده و گفته بود، که ناامنی‌ها در ولایت‌های جوزجان، فاریاب، سرپل و بلخ هر روز رو به افزایش است.

  پربازدید ترین