• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

معترضان مانع انتقال مواد انتخاباتی به مراکز رای دهی نشوند

معترضان مانع انتقال مواد انتخاباتی به مراکز رای دهی نشوند

رئیس کمیسیون انتخابات در غزنی از معترضان خواسته است که اجازه انتقال مواد انتخابانی را به مراکز ثبت نام رای‌دهندگان بدهند.
 
روز گذشته همزمان با آغاز "ثبت نام تقویتی" در ولایات، شماری از معترضان در مقابل دفتر کمیسیون انتخابات غزنی دست به اعتراض زدند و خواستار برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این ولایت شدند.
 
معترضان هشدار دادند اگر کمیسیون انتخابات تصمیم به برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در غزنی را نگیرد به اعتراضات خود ادامه داده و مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این ولایت می‌شوند.
 
در همین حال عبدالنصیر مهمند، رئیس کمیسیون انتخابات غزنی از معترضان خواسته است که فعلا مانع انتقال مواد انتخاباتی جهت ثبت نام رای دهندگان نشوند.
 
وی گفته است که معترضان میتوانند خواست خود را با دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات شریک سازند تا مقامات مرکزی دفتر کمیسیون انتخابات در مورد بر آورده شدن خواسته های آنان تصمیم بگیرند.
 
رئیس کمیسیون انتخابات غزنی هشدار داده است اگر مواد انتخاباتی جهت ثبت نام رای دهندگان به مراکز ثبت رای دهندگان انتقال نیابد، امکان برگزاری انتخابات پارلمانی در این ولایت به شکل حوزوی ممکن نخواهد بود.
 
گفتنی است که "وحید الله کلیمزی" والی غزنی نیز روز گذشته از معترضان خواسته بود که برای فعلا اجازه انتقال مواد انتخاباتی به مراکز ثبت نام رایدهندگان را بدهند و خواسته های شان را با مسئولان دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات مطرح کنند و در صورت عدم رسیدگی به خواست ها، آن وقت دست به اعتراض بزنند.
 
قابل یادآوری است که کشمکش ها در باره چگونگی برگزاری انتخابات در غزنی وارد دومین سال شده است، این کشمکش ها زمانی آغاز شد که تعدادی خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی بر خلاف روند سایر ولایات و قانون موجود انتخابات به شکل حوزوی شدند و شماری هم خواهان برگزاری انتخابات مطابق قانون به شکل غیر حوزوی هستند.
 
حال که قرار است همزمان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در غزنی برگزار شود تا کنون مخالفان و موافقان انتخابات حوزوی در این ولایت یک به توافق واحد دست نیافته اند.

  پربازدید ترین