• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان یک دانشجو را در غزنی تیر باران کردند

طالبان یک دانشجو را در غزنی تیر باران کردند

گروه طالبان یک دانشجو را در مسیر راه مالستان- غزنی کشته است. مسوولان محلی می‌گویند که طالبان ابتدا یک موتر حامل مسافران مسیر مالستان- غزنی را در منطقه قیاق از مربوطات ولسوالی جغتو ولایت غزنی متوقف کردند و پس از آن یک مسافر این موتر را با ضرب گلوله کشته‌اند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی، می‌گوید که گروه طالبان روز شنبه، هژدهم جوزا، «علی جاوید طاهری» را که دانشجوی یکی از دانشگاه‌های کابل بود، به قتل رسانده است. به گفته نوری، جسد آقای طاهری به غزنی انتقال یافته است. سخنگوی والی غزنی افزود که آقای طاهری باشنده‌ ولسوالی مالستانی ولایت غزنی بوده است.

در همین حال، نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی، روز یک‌شنبه، نوزدهم جوزا گفت که این دانشجو در روزهای رخصتی عید از کابل به ولسوالی‌شان رفته بود و زمانی که دوباره به سوی کابل در حرکت بود از سوی گروه طالبان کشته شده است. او هم‌چنان گفت که این دانشجو هیچ گونه وابسته‌گی به دولت و دیگر نهادها نداشت و به بدون کدام دلیل کشته شده است.

رییس شورای ولایتی غزنی هم‌چنان گفت که گروه طالبان شماری از مسافران دیگر را نیز به گروگان گرفته بود و پس از بازجویی آن‌ها را دوباره رها کرد.

عارف نوری اما می‌گوید که تاکنون اداره محلی گزارشی در مورد گروگان‌گیری به دست نیاورده است و در این مورد تحقیق می‌کند.

غزنی در جنوب، از ولایت‌های ناآرام به شمار می‌رود. امنیت راه‌های مواصلاتی شماری از ولسوالی‌های این ولایت از سوی گروه طالبان تهدید می‌شود. در گذشته نیز رخ‌دادهایی مشابه در راه ولسوالی‌های قره‌باغ، جاغوری، مالستان و ناهور این ولایت به وقوع پیوسته است.

  پربازدید ترین