• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امضای تفاهم نامه همکاری های صلح آمیز هسته ای میان افغانستان و ایران

امضای تفاهم نامه همکاری های صلح آمیز هسته ای میان افغانستان و ایران

رییس کمیسیون عالی انرژی اتمی افغانستان که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، روز گذشته یک تفاهم نامه همکاری های صلح آمیز هسته ای را با رییس سازمان انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ایران امضا کرده است.

هیأت عالی رتبه کمیسیون انرژی اتمی کشور به منظور آشنایی با توانمندی های صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران و تعمیق و گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به ایران سفر نموده است.

در این سفر که با هماهنگی آژانس بین المللی انرژی اتمی این کشور صورت پذیرفت، تفاهم نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران و کمیسیون انرژی اتمی افغانستان، جهت همکاری در زمینه های گوناگون به ویژه ظرفیت سازی نیروی انسانی و کاربردهای انرژی اتمی در سلامت و کشاورزی به امضاء رسید.

این تفاهم نامه میان طاهر شاران، رییس کمیسیون عالی انرژی اتمی افغانستان و علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی هسته ای ایران به امضا رسیده است.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، احمد هارون نجم پور، شارژدافیر و سرپرست سفارت افغانستان در تهران نیز حضور داشته است.

در نشست رؤسای سازمان های انرژی اتمی افغانستان و ایران، تصمیم بر آن شده تا هیئت عالی کمیسیون انرژی اتمی افغانستان از دست آوردهای کشور ایران در زمینه هسته ای دیدار نموده و همکاری های هسته ای دوجانبه را در جهت اهداف صلح آمیز گسترش دهند.

تحت این تفاهم نامه، دو طرف در زمینه های مختلف مرتبط با مسائل هسته ای از جمله ظرفیت سازی منابع بشری، استفاده از انرژی اتمی در مراقبت های درمانی و کشاورزی همکاری خواهند نمود.

  پربازدید ترین