• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله ی طالبان بر ولسوالی خواجه غار تخار عقب زده شد

حمله ی طالبان بر ولسوالی خواجه غار تخار عقب زده شد

منابع امنیتی در ولایت تخار می‌گویند که حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر مرکز ولسوالی خواجه‌غار این ولایت عقب زده شده است.

خلیل اسیر، سخن‌گوی فرماندهی پولیس تخار می گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت 2:30 بامداد امروز (چهارشنبه، 22 جوزا) بر ولسوالی خواجه‌غار حمله کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

آقای اسیر همچنان گفت که نیروهای امنیتی کافی در حال حاضر در ساحه حضور دارند و «دو طرف درگیری در موقعیت‌های قبلی‌شان قرار گرفته‌اند».

به گفته‌ی او، در جریان این درگیری‌ها به جنگ‌جویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی تلفات وارد شده اما تاکنون آمار مشخصی وجود ندارد.

در همین حال گروه طالبان ادعا کرده است که مرکز ولسوالی خواجه‌غار و تمام «ملحقات» آن را تصرف کرده است. در اعلامیه‌ی این گروه همچنان آمده است که همزمان با حمله بر خواجه‌غار، حمله‌ی این گروه بر ولسوالی‌های بهارک، دشت قلعه و نمک آب نیز آغاز شده است.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس تخار اما می‌گوید که هیچ موقعیتی از ولسوالی خواجه‌غار به دست طالبان سقوط نکرده است.

آقای اسیر درگیری‌های پراکنده در دو روستای ولسوالی بهارک را تأیید کرد. او افزود که در ولسوالی نمک آب نیز روز سه‌شنبه درگیری‌هایی میان جنگ‌جویان طالب و نیروهای امنیتی وجود داشت که در نتیجه ملا قیوم، یک فرمانده ارشد این گروه کشته و چهار نفر از افرادش زخمی شده‌اند.

ولایت تخار در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که در این اواخر شکایت‌ها از فعالیت افراد مسلح غیرمسئول در آن افزایش یافته است.

  پربازدید ترین