• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روحانی: تهران تمام تلاش خود را برای تقویت ثبات و توسعه افغانستان بکار خواهد گرفت

روحانی: تهران تمام تلاش خود را برای تقویت ثبات و توسعه افغانستان بکار خواهد گرفت

«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران عصر جمعه در دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهور کشورمان، در حاشیه نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان، ابراز امیدواری کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشورهرچه زودتر تشکیل جلسه دهد و اعضای آن راه‌های توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاری‌های تهران- کابل بویژه در حوزه اقتصادی را تسهیل کنند.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته همواره در کنار دولت و ملت افغانستان بوده و خواهد ماند، به موضوعات امنیتی منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها متاسفانه نشان داده‌اند تمامی تعهداتشان را زیر پا می‌گذارند و در نتیجه برای تقویت ثبات و امنیت و توسعه منطقه، بهتر است منطقه را ترک کنند.

رئیس جمهور ایران همچنین مواد مخدر را معضل بزرگ منطقه برشمرد و افزود: متاسفانه کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است و باید با جدیت دولت کابل و کمک سازمان‌های بین المللی برای مبارزه با آن چاره‌جویی شود.

«اشرف غنی» نیز با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش ایران در منطقه گفت: افغانستان خواهان گسترش همکاری‌ با تهران در همه زمینه‌ها از جمله نقش پررنگ ایران در مذاکرات صلح افغانستان است.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر اینکه کابل هرگز اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان ضد ایران استفاده شود، افزود: تهران و کابل باید با مشارکت یکدیگر ضد قاچاق مواد مخدر، افراط گرایی و تروریسم مبارزه کنند.

  پربازدید ترین