• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تادامیچی: طالبان باید مستقیما با حکومت افغانستان مذاکره کنند

تادامیچی: طالبان باید مستقیما با حکومت افغانستان مذاکره کنند

تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در تازه ترین اظهارات خود در مورد افغانستان گفته است که پیام وی به طالبان روشن است و این گروه باید مستقیما با حکومت افغانستان مذاکره کنند.

آقای یاماموتو که در مقر شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی می کرد گفت پیام مشترک ما به طالبان روشن و صریح است. «طالبان باید به میز مذاکره روی آورده و مستقیم با حکومت افغانستان گفتگو و مذاکره کنند.»

وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش های کشورهای منطقه و کشورهای دخیل در جنگ افغانستان که برای دستیابی به یک راه حل و صلح پایدار در این کشور سعی می ورزند اظهار خوشنودی و سپاس کرد.

وی از کشورهایی که بر طالبان نفوذ دارند خواست تا بر طالبان فشار بیاورند که به صلح روی بیاورند.

نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان از تمام طرفین درگیر خواست که به طور مستقیم مذاکره کنند و به صلح بپیوندند.

آقای یاماموتو در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اشاره کرده گفت که گفتگوهای صلح نباید ما را از برگزاری یک انتخابات شفاف و دموکراتیک در افغانستان باز دارد.

اظهارات نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در حالی بیان می شود که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده تا اکنون شش دور گفتگو ها را با طالبان و در غیاب نمایندگان حکومت افغانستان انجام داده است و قرار است دور هفتم نیز به زودی آغازشود.

این در حالیست که طالبان تا اکنون به طور مستقیم و رو در رو حاضر نشده اند با حکومت افغانستان در مورد صلح به مذاکره بنشینند و گفتگو کنند.

  پربازدید ترین