• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وای اگر از پس امروز بود فردایی!

وای اگر از پس امروز بود فردایی!

آقایان نمایندگان محترم که اتفاقا نسب به حضرت رحمت للعالمین محمد مصطفی (ص) نیز می برید؛ شکستن، خراب کردن و زدن میز و مبلمان و اعضای پارلمان از نظر قرآن کریم و شرع مبین حرام است.

از نظر قانون اساسی و قوانین عادی کشور جرم است. بنابراین شکستن و پرت کردن میز و چوکی پارلمان توسط شما به هیچ وجه حسن نیت محسوب نمی شود. این رفتار تان اصلا انسانی نیست. حیوانیت محض و شرارت عریان است. بی تعارف باید بگویم این رفتار شما وحشی گری محض و بارزترین جلوه جنون نادانی و ناروایی است. این رفتار طالبانی و جهالت و عصبیت آشکار است. اوج نابهنجاری اخلاقی شما را نشان می دهد!

کجای این رفتارتان مطابق قران، قانون اساسی، قوانین عادی و شان نمایندگی و روحیه وطن دوستی است؟ کجای این رفتارتان با سیره و سلوک و رفتار جد بزرگوارتان کوچک ترین رنگ و رابطه دارد؟ آیا پیامبر بر روی مسلمانان و حتی کفار ذمی شمشیر می کشید یا عاشقانه و حریصانه برای هدایت همه انسان ها تلاش می کرد و می سوخت!
فردا که خیلی زود اتفاق می افتد؛ و مرگ پشت پلک چشمان ماست نزد جد بزرگوارت که رحمت للعالمین بود، محبت محض برای همه انسان بود که دلسوزی و شفقت روشن و عشق و عرفان مشتعل برای همه جهانیان بود و از دیدن رنج و درد و زجر انسان ها متاثر می شد و برای هدایت و سازندگی و رشد و آرامش و بالندگی ما می سوخت و با شدت اشتیاق مشرف به مرگ ما به راه امنیت، عبودیت و کمال و انسانیت و رشد فرا می خواند و از شرور نفسانی و وسوسه های شیطانی باز می داشت؛ چه خواهی گفت؟ چه عذری خواهید تراشید؟ چگونه به صورت رسول خدا نگاه می کنید؟ بیایید همه از رفتارهای ناروایی مان توبه کنیم. بیایید همه خود را از اسارت شیطان برهانیم. بیایید به کتاب خدا و آیین اسلام و سیره و سبک زندگی پیامبر و اصحاب مبارک اش برگردیم. بیایید از نزاع و خصومت دست برداریم. بیایید با تمام توان برای بهبود اوضاع نا امن و بحرانی و سرشار از فقر و فلک زدگی خود دست به دست هم بدهیم. بیایید به اخلاق زیبای محمدی و سیره سلف صالح بازگردی.
برای آرامش و آبادی و آزادی کشور خود تلاش کنیم.
وای اگر از پس امروز بود فردایی!

نویسنده: عارف رحمانی

  پربازدید ترین