• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

نمایندگان با ادامه تنش در پارلمان زنگ تجزیه کشور را به صدا در می آورند

نمایندگان با ادامه تنش در پارلمان زنگ تجزیه کشور را به صدا در می آورند

 سناتوران در مجلس سنا از ادامه تنش در مجلس نمایندگان به شدت ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند که نمایندگان با شکستاندن میز و کرسی ریاست مجلس زنگ تجزیه کشور را به صدا درمی‌آورند.

اعضای مجلس سنا در نشست امروز یک‌شنبه (2 سرطان) از ادامه تنش و درگیری فزیکی در مجلس نمایندگان به شدت ابراز نگرانی کردند.

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس گفت: "ادامه تنش در مجلس نمایندگان خجالت آور است و نمایندگان به جای آن که قانونگذاری کرده و یا قانون را رعایت کنند؛ میز و چوکی که دولت هند به ما خیرات داده‌اند را می‌شکنند."

آقای ایزدیار تاکید کرد که نمایندگان با ادامه تنش آنهم در شرایط که مردم افغانستان به وحدت و همدلی بیشتر نیاز دارند، زنگ تجزیه افغانستان را به صدا در می‌آورند.

به گفته او، جنگ و درگیری میان نمایندگان مجلس بر اذهان عامه اثر منفی می‌گذارد و نمایندگان باید هرچه زود تر به تنش شان پایان دهند.

صفی‌الله هاشمی دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت که شکستاندن میز و چوکی که دولت هند به شورای ملی افغانستان کمک کرده از سوی نمایندگان مجلس و جنگ درگیری نمایندگان انعکاس بد بر اوضاع عمومی کشور دارد و نمایندگان باید به فکر مردم افغانستان باشند.

لیلما احمدی نیز خاطر نشان کرد که جنجال و تنش میان نمایندگان در شرایط که نهادهای دولتی افغانستان بیشتر به تقویت و حمایت نیاز دارد برخلاف منافع ملی کشور است و نمایندگان بیشتر از این جایگاه شورای ملی را نباید تضعیف کنند.

این در حالی است که نمایندگان مجلس در ادامه اختلافات شان بر سر کرسی ریاست مجلس در نشست روز چهارشنبه هفته گذشته به درگیری فزیکی پرداختند و میز و کرسی ریاست را شکستاندند.

بیشتر از یک ماه است که نمایندگان بر سر انتخاب رییس مجلس باهم دچار تنش و اختلاف اند و این تنش‌ها با انتقادهای گسترده‌ای مردم افغانستان نیز مواجه شده و نمایندگان به معاملات پولی و برخوردهای قومی، سمتی و زبانی نیز متهم شده‌اند.

  پربازدید ترین