• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

پایان نمایشگاه ممبی؛ اقلام بازرگانی افغانستان 75 میلیون دالر فروش داشت

پایان نمایشگاه ممبی؛ اقلام بازرگانی افغانستان 75 میلیون دالر فروش داشت

 نمایشگاه محصولات زراعتی افغانستان در ممبی هندوستان، پس از چاشت دیروز با دریافت قراردادها و تعهدات فروش به ارزش 75 میلیون دالر به پایان رسید.

محمد طاهر ایوب معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در پایان این نمایشگاه از میزبانی فوق‌العاده‌ هندوستان و نیز از همکاران وزارت زراعت در برگزاری این نمایشگاه، سپاس‌گزاری کرد و گفت که استقبال از این نمایشگاه به صورت فوق‌العاده و پیش‌بینی ‌ناشده خوب بوده است.

به گفته‌ اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت، پیش‌بینی می‌شد که در این نمایشگاه، تاجران افغانستان بتوانند تنها به ارزش 30 میلیون دالر فروش داشته باشند، اما با پایان روز دوم و پایان نمایشگاه ارزش تعداد قراردادها و تعهدات به دست آمده برای فروش محصولات زراعتی افغانستان در این نمایشگاه، به 75 میلیون دالر رسید.

آقای رستمی می‌گوید که در روز نخست این نمایشگاه تاجران افغانستان به ارزش 32 میلیون دالر قرارداد فروش و در روز دوم به ارزش 43 میلیون دالر قرارداد و تعهد فروش به دست آورده‌اند.

سخنگوی وزارت زراعت گفت که در میان محصولات به نمایش درآمده در ممبی، بیش‌ترین فروش را نباتات طبی مانند هینگ و شیرین‌بویه داشته است.

رستمی می‌گوید که تاجران هندی محصولات افغانستان را به خاطر کیفیتی که دارد، بیش‌تر می‌پسندند.

در نمایشگاه ممبی که روز شنبه گذشته افتتاح شد، در 57 غرفه محصولات افغانستان به نمایش گذاشته شده بود.

میوه‌ تازه، میوه‌ خشک، نباتات طبی، زعفران، عسل و محصولات دیگر کشور در هند به نمایش گذاشته شده بود.

  پربازدید ترین