• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایجاد کمیته 25 نفری برای رسیده گی به تنش های مجلس نماینده گان

ایجاد کمیته 25 نفری برای رسیده گی به تنش های مجلس نماینده گان

اعضای مجلس نماینده‌گان، یک کمیته تازه 25 نفری دیگر را برای رسیده‌گی به تنش ایجاد شده بر سر کرسی ریاست مجلس ایجاد کردند.

شماری از نماینده‌گان مردم در مجلس می‌گویند، از ادامه بی‌سرنوشتی مجلس به ستوه آمده اند و باید یک راه حل قانونی برای حل این معضل جستجو شود.

با این شماری دیگری از این نماینده‌گان تأکید می‌ورزند که باید یک اجندای مشخص برای تعیین سرنوشت کرسی ریاست مجلس با اکثریت آراء عملی گردد.

حمیدالله توخی، نماینده مردم زابل در مجلس می‌گوید: “فضای مجلس امروز نسبت به روزهای پیش نرم‌تر بود و نماینده‌گان یک کمیته دیگر را ایجاد کرده که افراد بی‌طرف هستند تا ما بتوانیم برای حل مشکل کرسی ریاست به یک نتیجه برسیم و امیدواری‌ها در این باره زیاد است.

اما، شماری دیگری نماینده‌گان مجلس تآکید می‌ورزند که اگر به تنش مجلس پایان داده نشود، شهروندان کشور اعتماد شان را نسبت به مجلس از دست خواهند داد و ادامه این وضعیت باعث مأیوس شدن نماینده‌گان بی‌طرف نیز می‌گردد.

حبیب‌رحمان پدرام، نماینده مردم هرات در مجلس اظهار می‌دارد: “بحث‌های پراگنده در مجلس ادامه داشت و روی کدام اجندای مشخص به تفاهم نرسیده ایم و ادامه این وضعیت نماینده‌گان بی‌طرف را مأیوس و نگران کرده است.”

همچنان، نوریه حمیدی، نماینده مردم بغلان در مجلس اظهار می‌دارد: “متأسفانه هنوز هم راه حل پیدا نشده و ما به آرای پاک مردم آمده ایم و تصمیم درست گرفته نشده که مشکل را حل کند و آرای زنان سرنوشت ساز است و بعد ازاین ما خاموش نخواهیم ماند.”

 با این حال شماری از نماینده‌گان مجلس تاکید می‌ورزند که قرار است به روز (دوشنبه، 3 سرطان) موضع‌گیری شماری زیادی از نماینده‌گان برای پایان تنش مجلس اعلام شود و نباید حلقات مشخص مانع حل چالش خانه ملت شوند.

  پربازدید ترین