• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

ابلاغ شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی سال تحصیلی 99-98 در ایران

ابلاغ شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی سال تحصیلی 99-98 در ایران

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از ایران از ابلاغ شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 99-1398 خبر داد.

غلامرضا کریمی در خصوص ابلاغ این شیوه‌نامه گفت: در راستای اجرای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و به استناد مصوبه مورخ  8  ثور/اردیبهشت 1395 هیئت محترم وزیران، شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی بعد از هماهنگی با دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و تصویب کمیته تخصصی آموزش و پژوهش کمیته عالی فرهنگی اتباع و مهاجرین خارجی جهت اجرا در مدارس سراسر ایران ارسال گردید.

وی افزود: با عنایت به دستور مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ثبت‌نام همه دانش آموزان لازم التعلیم اتباع، در این شیوه‌نامه نحوه ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامت و دانش‌آموزانی که مدارک هویتی و اقامتی تاریخ گذشته دارند و یا فاقد هرگونه مدارک هویتی و اقامتی معتبر می‌باشند و همچنین دانش آموزان فاقد مدارک تحصیلی یا دارای مدارک تحصیلی خارجی برای اجرا به مدارس اعلام‌شده است.

کریمی اظهارکرد: در تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در درون مدرسه اعم از برگزاری اردوها و مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و اجرای دوره‌های آموزش خانواده،‌ دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان ایرانی دارای شرایط یکسان هستند لذا جداسازی دانش آموزان اتباع از سایر دانش آموزان ممنوع است.

شایان‌ذکر است؛ شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 99-1398 در 6 ماده ،7 بند،13 تذکر، 9 تبصره و 13 ملاحظه در جلسه شماره 11 مورخ 25/02/1398 به تصویب کمیته تخصصی آموزش و پژوهش اتباع و مهاجرین خارجی رسیده است.

  پربازدید ترین