• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبران حکومت وحدت ملی ریاست مجلس نمایندگان را به میر رحمان رحمانی تبریک گفتند

رهبران حکومت وحدت ملی ریاست مجلس نمایندگان را به میر رحمان رحمانی تبریک گفتند

دفترریاست جمهوری اعلام کرده که محمد اشرف غنی انتخاب میررحمان رحمانی، نماینده مردم ولایت پروان را به عنوان رئیس مجلس نمایندگان تبریک گفته و برای وی در راستای خدمت‌گزاری به مردم، آرزوی موفقیت نموده است.

دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری امروز شنبه(8سرطان) در یک خبرنامه گفته است، رئیس جمهور غنی از اعضای مجلس نمایندگان که در انتخاب رئیس جدید این نهاد، سهم فعال گرفتند و اصل دموکراسی را به نمایش گذاشتند نیز ابراز اطمینان کرده است.

غنی همچنان ابراز امیدواری کرده که قوای سه گانه کشور در پرتو قانون اساسی و روحیه همکاری با یک‌دیگر، در راستای خدمت‌گزاری به مردم و ترقی کشور، بیشتر از پیش تلاش نمایند.

در همین حال داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت نیز با نشر یک پیام تبریکی، گفته است، با احترام به اصل انتخابات به عنوان اساسی‌ترین رُکن دموکراسی، پیروزی میرالرحمن رحمانی به عنوان رئیس دور هفدهم تقنینی پارلمان را تبریک گفته و برای او توفیق خدمت به مردم و کشور آرزو کرده است.

عبدالله همچنان تصریح کرده است، با در نظرداشت این‌که انتخاب رئیس پارلمان با مشکلاتی همراه بود که باعث سکتگی امور پارلمان گردید، نمایندگان مردم با درک مسوولیت بزرگی که در قبال مردم و کشور دارند، به زودی به وظایف‌شان در عرصه‌های قانون‌گذاری، نظارت از اعمال حکومت و نمایندگی شایسته از مردم بپردازند.

میررحمان رحمانی پس از تنش‌ها و چندین انتخابات، امروز توانست با کسب 136 رأی، کرسی ریاست مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرد.

  پربازدید ترین