• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترامپ پس از دیدار با کیم جونگ اون: تحریم ها علیه کوریای شمالی باقی می ماند

ترامپ پس از دیدار با کیم جونگ اون: تحریم ها علیه کوریای شمالی باقی می ماند

دونالد ترامپ پس از دیدار با رهبر کوریای شمالی در خاک این کشور به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد تحریم‌ها علیه کوریای شمالی به قوت خود باقی می‌مانند

ظهر یک‌شنبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی که برای اولین بار در خاک کوریای شمالی صورت گرفت، به‌همراه «مون جائه این» رئیس‌جمهور کوریای جنوبی در جمع خبرنگاران حاضر شد.

ترامپ با وجود مثبت و تاریخی توصیف کردن دیدار با کیم، در جمع خبرنگاران گفت: «تحریم‌ها باقی می‌ماند».

این درحالی است که او اذعان داشت موشک‌هایی که کوریای شمالی اخیراً مورد آزمایش قرار داد «بالستیک نبوده و از آن کوچک‌هایش بودند و چنین آزمایش‌هایی را عملاً همه کشورها انجام می‌دهند».

ترامپ پیش از انجام گفت‌وگوی سوم با کیم، در حالی که از مرز بین دو کوریا عبور می‌کرد گفت: «می‌خواهم بگویم این افتخاری است که نصیب من شد. عبور از این خط افتخار بزرگی است، پیشرفت بزرگی است، دوستی بزرگی ایجاد شده است».

کوریای شمالی به‌منظور اعتمادسازی جهت خلع‌سلاح اتمی شبه‌جزیره کوریا، از سال گذشته بسیاری از فعالیت‌های اتمی و موشکی خود را متوقف کرد اما آمریکا در مقابل هیچ قدمی در راستای لغو تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور برنداشت.

ترامپ و کیم برای اولین بار در سال 2018 در سنگاپور دیدار کردند، دیدار این دو به یک بیانیه دو صفحه‌ای انجامید که بسیاری از کارشناسان آمریکایی نیز آن را بی‌ارزش خواندند. دیدار بعدی آنها در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار شد که هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت و یک شکست تمام‌عیار بود. رویترز گزارش داده بود که در این دیدار، ترامپ روی کاغذی خواسته‌های آمریکا را نوشت و تحویل کیم داد. این خواسته‌ها، چیزی شبیه به مدل لیبی را برای کوریای شمالی تداعی می‌کرد. پیونگ‌یانگ نیز با این خواسته‌ها مخالفت کرد.

پس از شکست دور دوم مذاکرات، کوریای شمالی آزمایش موشک‌های خود را از سر گرفت و به گفته برخی رسانه‌ها، فعالیت‌های اتمی خود را نیز از سر گرفته است.

  پربازدید ترین