• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امسال رتبه هفت کانکور ارشد از آن یک افغانستانی در ایران شد

امسال رتبه هفت کانکور ارشد از آن یک افغانستانی در ایران شد

 چند سالی است که خبر موفقیت دانشجویان افغانستانی در آزمون سراسری کارشناسی ارشد ایران تیتر رسانه‌ها شده و موجی از افتخارآفرینی برای جامعه مهاجر و میزبان را به همراه داشته است. امسال نیز نخبگان افغانستانی در آزمون کارشناسی ارشد افتخارآفرین شدند.

چهار دهه مهاجرت برای مهاجران افغانستانی ساکن در ایران و فرازونشیب‌های مهاجرت، ذره‌ای بر تلاش و سخت‌کوشی جامعه نخبگانی افغانستان تأثیرگذار نبوده و هر سال که می‌گذرد شاهد افزایش چشمگیر موفقیت‌های مهاجران افغانستانی در صحنه‌های علمی و آکادمیک هستیم.

به نقل از خبرگزاری افغان ایرکا خانم آرزو کاظمی حائز رتبه هفتم در کانکور ارشد مهندسی کشاورزی گیاه پزشکی از دانشگاه ولی عصر رفسنجان شدند.

خانم کاظمی خود را اینگونه معرفی میکند:
آرزو کاظمی هستم رتبه 7 رشته مهندسی کشاورزی_گیاهپزشکی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، خیلی خوشحالم که توانستم به عنوان یک مهاجر افغانستانی در کشور ایران در رشته ام رتبه بیاورم وحرفی برای گفتن داشته باشم.

وی در مورد برنامه ریزی برای مطالعه کنکور می گوید: من از حدود چهار ماه قبل از کنکور روزانه بین 4 تا 6 ساعت مطالعه داشتم.

خانم کاظمی از انگیزه اش برای درس خواندن کنکور گفت:  سال اخر دوره کارشناسی از شهریه هایی که دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد پرداخت میکردند میپرسیدم و متوجه شدم که برای خانواده ام پرداخت چنین شهریه هایی سخت میباشد. وقتی متوجه شدم وزارت علوم ایران رتبه های دو رقمی رابورسیه میکند تلاشم رو شروع کردم تا بتوانم هر طور شده درسم را ادامه دهم چون من به رشته ام خیلی علاقه دارم. امیدوارم همه دانشجویان افغان که در ایران مشغول به درس خواندن هستند موفق و پیروز باشند چون میدانم شرایط سختی دارند هم در ایران و هم آینده نامعلوم از نظر شغلی در افغانستان.

  پربازدید ترین