• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسئولین و مدیران افغانستان از دانشجویان با استعداد و با انگیزه حمایت بیشتری نمایند

مسئولین و مدیران افغانستان از دانشجویان با استعداد و با انگیزه حمایت بیشتری نمایند

در دوسه سال اخیر موج افتخارات علمی مهاجرین افغانستانی در ایران باعث شده تا جامعه میزبان با دید بهتری قضایای مربوط به مهاجرین را دنبال کند.

در ادامه این افتخار آفرینی‌ها علی حسین عبدالهی، توانست رتبه چهار کنکور کارشناسی ارشد 98 در رشته‌های آگروتکنولوژی و رتبه 6 آگروتکنولوژی گرایش گیاهان زراعی را بدست بیاورد.

در ادامه گفتگوی اختصاصی ما با این نخبه مهاجر را بخوانید:
علی حسین عبدالهی هستم دانشجوی ترم آخر دوره کارشناسی رشته زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان.

بنده در کنکور کارشناسی ارشد سال 1398 در ایران موفق به کسب رتبه 4 در رشته آگروتکنولوژی گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی و در رشته آگروتکنولوژی گرایش اکولوژی گیاهان زراعی رتبه 6 را بدست آوردم.

خوشحال هستم که به عنوان یک دانشجوی مهاجر با وجود مشغله های فراوان و مشکلاتی که برایمان در دوران تحصیل وجود دارد توانستم رتبه ی مناسبی را کسب کنم که این موفقیت حاصل نمیشد مگر به واسطه لطف خداوند متعال و حمایت ها و پشتیبانی های خانواده ام. تشکر ویژه میکنم از مسئولین محترم دفتر UNHCR در ایران و دولت محترم جمهوری فدرال آلمان که با ایجاد پروژه DAFI از دانشجویان ممتاز پناهنده در سرتاسر دنیا حمایت میکنند و امید و انگیزه ای دوباره به آنها میدهند ،امیدوارم که روزی همه ی ما به این زنجیره کار نیک ملحق شده و به گسترش آن کمک کنیم.

بنده همچنین از سال 1396 به عضویت در  "گروه استعدادهای درخشان دانشگاه شهید باهنر کرمان "  درآمدم و توانستم مقطع کارشناسی خودم را با معدل الف و رتبه اول در دانشگاه شهید باهنر کرمان به پایان برسانم ، کسب رتبه 1 در بیست و سومین دوره المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه های منطقه 8 ایران و کسب عنوان 11 در در مرحله کشوری در رشته زراعت و اصلاح نباتات در سال 1397 از عناوین دیگر اینجانب میباشد.

در پایان از مسئولین و مدیران محترم کشورم، جمهوری اسلامی افغانستان، میخواهم تا از دانشجویان با استعداد و با انگیزه حمایت بیشتری نمایند و به فکر آنها و رفع مشکلاتشان باشند و سخنم را با این بیت از مولانا بلخی به پایان میرسانم که فرمودند:
سرسبز آن درخت که از تیشه ایمن است
فرخنده آن امید که حرمان نمی شود

  پربازدید ترین