• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: موشک جدید را قدس نامیدیم تا بر توجه به مسأله فلسطین تأکید کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: موشک جدید را قدس نامیدیم تا بر توجه به مسأله فلسطین تأکید کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن برگزاری نمایشگاه تسلیحات نظامی در هفته جاری را دلیلی دیگر بر توانایی‌های ارتش یمن دانست و توصیحاتی درباره تسلیحات ارائه شده در نمایشگاه مذکور ارائه داد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی به بیان جزئیات جدیدی درباره تسلیحات نظامی در نمایشگاه شهید «صالح الصماد» رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی در ابتدای این کنفرانس خبری اعلام کرد: آنچه باعث افتخار است این است که تولیدات نظامی فعلی در سایه محاصره و حملات گسترده به یمن حاصل شده است؛ تسلیحات نظامی کنونی دلیلی دیگر بر قدرت‌ یمن و شایستگی نیروهای مسلح است.

سریع گفت؛‌ موشکی که جدیدا از آن رونمایی شد «قدس» نامیده شده تا بر توجه یمن به مسأله فلسطین و قدس شریف تأکید شود. موشک قدس در زمانی رونمایی می‌شود که برخی «کشورهای مزدور» به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توطئه علیه فلسطین «هروله» می کنند. این موشک، یک موشک کروز (هدایت شونده) و ساخت یمن است، چند نسل از آن ساخته شده و در حال ارتقاست.

وی ادامه داد، نسل سوم موشک «برکان» علیرغم اینکه از آن استفاده می‌شود، هنوز رونمایی نشده است.  

سریع در ادامه درباره پهپادها توضیح داد و گفت: پهپاد صماد 3 ، 1500 تا 1700 کیلومتر پرواز می‌کند و تا کنون در چند عملیات موفق علیه فرودگاه‌های سعودی و امارات استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد، این پهپاد یک پهپاد هجومی است که مستقیما به هدف برخورد می‌کند و حجم مناسبی مواد منفجره با خود حمل می‌کند. پهپاد صماد 3 از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است به نحوی که سامانه‌های پدافندی نمی‌توانند آن را ردگیری کنند.

وی تصریح کرد، پهپاد صماد 1 یک پهپاد شناسایی است که قابلیت پرواز بیش از 500 کیلومتر و رصد اهداف را دارد.

 سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سپس گفت، در نمایشگاه دیگری از موشک‌ها و سلاح‌های تک‌تیراندازی و نیز موشک‌های جدیدی رونمایی خواهد شد.

سریع تأکید کرد: ما زرادخانه‌ای راهبردی از موشک‌های بالستیک، هدایت‌شونده و انواع مختلف پهپاد داریم  که برای ایستادگی (در مقابل تجاوزات نظامی ائتلاف سعودی) طی سال‌های آینده کافی است.

وی در پایان مردم یمن را به صبر و ایستادگی فراخواند و گفت، پیروزی از هر زمان دیگری نزدیکتر است.

در نمایشگاه صالح الصماد (که روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد) از تسلیحات ارتش یمن که برخی از آن جدید است، رونمایی شد. از جمله تسلیحات در این نمایشگاه، موشک هدایت‌شونده جدید «قدس 1»، پهپاد «صماد 1»، پهپاد «صماد 3» و پهپاد «قاصف k2 » بود.

  پربازدید ترین