• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بانوی افغانستانی برنده جایزه جهانی گوهرشاد شد

بانوی افغانستانی برنده جایزه جهانی گوهرشاد شد

بانو «یاسمین حسنات» نویسنده کتاب «هادیان راه» برنده جایزه جهانی چهارمین جشنواره گوهرشاد شد. این جشنواره دیروز در تالار اجتماعات آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شده بود.

در این دور از جشنواره بین‌المللی گوهرشاد، 120 خانم نامزد شده بودند که سرانجام چهار بانوی خارجی و چهار بانوی ایرانی مستحق جایزه شناخته شدند. خانم حسنات اهل قندهار است که به عنوان اولین دختر نوجوان مبارز و زندانی سیاسی رژیم کمونیستی افغانستان، شناخته می‌شود.

«رباب زیدی» مدیر جامعه الزهرا(س) لکنهو از هندوستان، «زینب عیسی» همسر و مادر 6 شهید از نیجریه و «هلا کی.تی» بانوی تازه مسلمان و مترجم صحیفه سجادیه از میانمار، از دیگر برگزیدگان خارجی این جشنواره بودند.

جشنواره بانو گوهرشاد، هشت ملاک دارد که «ایثار و شهادت»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «آموزشی، علمی، پژوهشی»، «فرهنگی، هنری، رسانه‌ای»، «وقف و امور خیریه»، «امور عمرانی»، «امور پزشکی» و «مدیریت و کارآفرینی» را دربر می‌گیرد.

«دختری از تبار آزادگان» در چهار قسمت و سه ضمیمه و همچنین داستان قاصدک، درباره یاسمین حسنات، از این قلم تحریر یافته است. در آرزوی موفقیت‌های مزید برای خواهرم یاسمین هستم. برای اطلاعات بیشتر درباره خانم حسنات، به داستان قاصدک در لینک زیر مراجعه شود.

  پربازدید ترین