• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری از گرفتن اعتبارنامه خودداری کرد

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری از گرفتن اعتبارنامه خودداری کرد

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری از گرفتن اعتبارنامه نامزدی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات خودداری کرد. این کمیسیون روز دوشنبه، بیست‌وچهارم سرطان، در مراسمی به 17 نامزد انتخابات ریاست جمهوری و معاونانش اعتبارنامه توزیع کرد، اما غلام‌فاروق نجرابی، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و معاونانش از گرفتن این اعتبارنامه امتناع کردند.

آقای نجرابی در این مورد گفت، تا زمانی که صلح تأمین و حکومت موقت تشکیل نشود، قانون اساسی بی‌بنیاد و قانون انتخابات نا به کار است. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد که زمینه برگزاری انتخابات فراهم نیست و تا زمانی که صلح و حکومت موقت تشکیل نشود، قانون اساسی و قانون انتخابات تغییر نکند، اعتبارنامه چنین «تقلب‌کاری» را دریافت نمی‌کند.

غلام‌فاروق نجرابی شرط‌هایی را برای گرفتن اعتبارنامه نامزدی مطرح کرده است که برآورده شدن آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارد.

نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در حین دریافت اعتبارنامه از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات خواستند که برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شفاف تلاش کنند.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات در سخنانی در مراسم توزیع اعتبارنامه به نامزدان انتخات ریاست جمهوری گفت که این کمیسیون با بی‌طرفی و با امانت، وظایف خود را به پیش می‌برد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال جاری برگزار شود. در این انتخابات 18 نفر برای تصدی کرسی ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان با توجه به تلاش‌های صلح هرچند که شک و گمان‌ها را به وجود آورده است، اما برای ثبات سیاسی افغانستان مهم خوانده می‌شود. پیش‌تر جامعه جهانی به شمول سازمان ملل متحد و دیگر حمایت‌کننده‌گان انتخابات افغانستان نیز بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به موقع و معتبر تأکید کرده بودند.

  پربازدید ترین