• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هریس: ترامپ یک بزدل است او باید به جایی که از آن آمده است، بازگردد

هریس: ترامپ یک بزدل است او باید به جایی که از آن آمده است، بازگردد

نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، در واکنش به اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا علیه زنان کنگره، وی را یک رئیس‌جمهور بزدل خواند.

سناتور «کامالا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در واکنش به اظهارات نژادپرستانه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه چهار زن کنگره گفت که «دونالد ترامپ» یک «قلدر» و «بزدل» است.

ترامپ روز یکشنبه هفته جاری در یک پیام توییتری نژادپرستانه نوشت که سیاستمداران «ترقی‌خواه دموکرات» که از او انتقاد کرده‌اند باید به کشورهایشان بازگردند و به ترمیم این مکا‌ن‌های کاملاً از هم گسیخته و آلوده به جرم کمک کنند.

گرچه ترامپ در توییت خود، اشاره‌ای به نام خاصی نکرد اما منظور وی «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات ایالت نیویورک، «الهان عمر» از مینه‌سوتا، «آینا پرسلی» از ماساچوست و «رشیده طلیب» از ایالت میشیگان بود.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، هریس در تجمع انتخاباتی خود در «دنورپورت» ایالت «آیووا»، ترامپ را به لکه‌دار کردن دفتر ریاست‌جمهوری متهم کرد و گفت که به او هم گفته شده که به جایی بازگردد که به آن تعلق دارد و از دیگر افرادی که در محل کمپین او حضور داشتند نیز خواست که اگر تجربه مشابهی دارند، دستان خود را بالا بگیرند.

این نامزد انتخابات آمریکا سپس در تقبیح اظهارات ترامپ گفت: «این بدطینتی است، جهالت است، پست بودن است و نفرت انگیز است. باید متوقف شود. همانطور که می‌دانید یکی از قدرتمندترین و قدرتمندترین ابزارها در دستان رئیس‌جمهور آمریکا، چیزی (میکروفونی) است که در اینجا مشاهده می‌کنید و رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، در حال بی‌حرمت کردن دفتر ریاست‌جمهوری ایالات متحده است».

وی تصریح کرد که ترامپ به جای اینکه بفهمد از طریق این میکروفون می‌تواند جایگاه افراد را با بالا ببرد، از این وسیله برای تحقیر و تخریب دیگران بهره می‌گیرد و «برای دیگران قلدری می‌کند و افراد را نابود می‌کند و تاجایی که به من مربوط می‌شود، او یک بزدل است، او یک قلدر و مایه شرمساری است».

هریس به شوخی در میان حاضران گفت که ترامپ باید «به جایی که از آن آمده است، بازگردد».

اظهارات نژادپرستانه ترامپ از روز یکشنبه تاکنون با سیلی از انتقادات روبرو بوده است و نه تنها مقامات داخل آمریکا بلکه مقامات خارجی همچون «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا نیز آن را محکوم کردند.

موجی از انتقادات علیه این اظهارات نژادپرستانه، موجب شد که مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با 240 رای موافق در مقابل 187 رای مخالف، قطعنامه محکومیت سخنان نژادپرستانه ترامپ علیه 4 نماینده زن مجلس نمایندگان را تصویب کرند.

  پربازدید ترین