• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک محافظ ارشد رییس جمهور غنی در شفاخانه جان باخت

یک محافظ ارشد رییس جمهور غنی در شفاخانه جان باخت

عبدالغفار احمدزی، از محافظان ارشد رییس جمهور غنی که چند روز قبل در نتیجه انفجاری در کابل زخم برداشته بود، در شفاخانه در گذشت.

ارگ ریاست جمهوری از شهادت جنرال عبدالغفار احمدزی، فرمانده محافظین منزل رییس‌جمهور خبر داده است. رییس‌جمهور غنی صبح امروز چهارشنبه(26 سرطان) با حضور در شفاخانه داوود خان، به پیکر این شهید ادای احترام نمود.

در یک خبرنامه ارگ ریاست جمهوری در این مورد آمده است: "محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز طی مراسمی به پیکر برید جنرال حاجی عبدالغفار احمدزی که روز گذشته در یک رویداد تروریستی به شهادت رسید، ادای احترام کرد".
 
رئیس‌‌جمهور غنی در شفاخانه شهید محمد داوود خان در مورد برید جنرال عبدالغفار احمدزی گفته است: "امروز یکتن از فرزندان صدیق و خدمت‌گار کشور را به خاک می سپاریم که جان خویش را در راه دفاع از کشور و حراست از نظام وقف کرد و دشمن زبون وی را به شهادت رساند".
 
وی به خانواده جنرال احمدزی که دومین فرزندش را در راه خدمت به وطن قربانی داده و به نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم افغانستان تسلیت گفت.
 
محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد: "تعهد ما این است که به خانواده و فرزندان شهید احمدزی از سوی مسئولین رسیدگی به موقع صورت می گیرد و فرزندان شهید احمدزی متانت، شجاعت و اعتماد پدر شان را که امروز جایش خالی است، به افتخار پُرخواهند کرد".
 
در این مراسم، حبیب‌الرحمن، رئیس عمومی انسجام امور کوچی‌ها و برادر شهید احمدزی، به نمایندگی از خانواده او گفت: "ما با هیچ کس مشکل شخصی نداریم و قربانی‌های را که متقبل شده‌ایم، به خاطر بقای نظام و سربلندی وطن بوده است و ارادۀ وطن دوستی ما همچنان پابرجا خواهد ماند".
 
در پایان این مراسم، رئیس‌‌جمهور غنی تابوت شهید عبدالغفار احمدزی را که با بیرق سه رنگ کشور پوشیده شده بود، در حالی که از سوی منسوبین قطعه تشریفات انتقال می‌گردید، تا محل مخصوص مشایعت نمود.
 
این در حالی است که از صبح امروز گزارش‌های تأیید نشده‌ای در مورد ترور جنرال احمدزی در رسانه‌ها منتشر شد؛ گزارشی که نهادهای رسمی آن را تأیید نکرده بودند.
 
در همین حال گروه طالبان در توییتی اعلام کرده که صبح پنج‌شنبه گذشته در منطقه سرک بالا، مربوط حوزه شانزدهم شهر کابل، بر موتر حامل فرمانده محافظین رییس‌جمهور غنی انفجار انجام داده که در این رویداد، احمدزی زخمی و در شفاخانه جان داده است.

  پربازدید ترین