• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

انفجار در ورودی دانشگاه کابل 6 کشته و 33 زخمی بر جا گذاشت

انفجار در ورودی دانشگاه کابل  6 کشته و 33 زخمی بر جا گذاشت

مقام‌ها در وزارت صحت عامه می‌گویند که تاکنون 6 کشته و 33 زخمی از انفجار امروز مقابل دانشگاه کابل، به شفاخانه‌های پایتخت منتقل شده‌اند.

حوالی ساعت 7:10 دقیقه صبح امروز (جمعه 28سرطان) یک انفجار نسبتاً نیرومند، شرکت کنندگان آزمون ستاژ قضایی را در دروازه جنوبی دانشگاه کابل هدف قرار داد.

لحظاتی بعد از این رویداد وزارت امور داخله کشور بااینکه در مورد نوعیت این انفجار چیزی نگفت؛ اما اعلام کرد که تیم تخنیکی این وزارت مواد انفجاری جاسازی شده دومی را خنثی کرده‌است.

در همین حال وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه‌ی کشور در صفحه‌ی رسمی تویتر خود نوشته است که تا کنون 6 کشته و 33 زخمی از محل رویداد به شفاخانه‌های کابل منتقل شده‌اند.

گواهان رویداد نیز می‌گویند که این انفجار ناشی از ماین مغناطیسی کارگذاری شده بوده‌ و زمانی به وقوع پیوسته است که ده‌ها تن از اشتراک‌کنندگان آزمون ستاژ قضایی در دروازه جنوبی دانشگاه کابل تجمع کرده‌ بودند.

آنان همچنین می افزایند که تعدادی از وسایط تیز رفتار نیز پس از این انفجار آتش گرفته اند.

پولیس کابل محل رویداد را به روی ترافیک بسته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

این انفجار در حالی در کابل صورت می گیرد که دیروز حوالی ساعت 4 عصر طالبان بر فرماندهی پولیس قندهار یورش بردند که از اثر آن دست کم 10 تن جان باختند و نزدیک به 90 تن دیگر نیز زخم برداشت.

  پربازدید ترین