• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

ارگ نشینان در برزخ ادامه قدرت قرار دارند و سخت آشفته به نظر می رسند!

از اظهارات ضد و نقیص حمدالله محب مشاور امنیت ملی در پروان معلوم می شود که مناسبات ارگ با ایالات متحده آمریکا در بدترین وضعیت قرار گرفته و اعتماد میان جانبین از بین رفته است.

محب می گوید که ( اگر صلح پروژه براندازی نظام باشد علیه آن می ایستیم ) البته از نظر محب منظور از نظام ارگ نشینان است و تمام مردم افغانستان به شمول طالبان اگر ارگ نشینان را قبول نداشته باشند نظام را قبول ندارند ، محب به این هم اکتفا نمی کند به صراحت که منظورش ایالات متحده آمریکا است چنین می گوید ( ... و اگر ضرورت شود که ما راه خود را جدا کنیم این کار را هم انجام می دهیم ... ).

جای تعجب این است که ارگ نشینان با کمک های ایالات متحده آمریکا در درون ارگ نشسته اند و برای کسانی که در عمق مسایل افغانستان وارد هستند جدایی راه ارگ را از آمریکا محال فکر می کنند ، اگر ارگ نشینان از آمریکا ناامید شده باشند با این یاغیگری ممکن است که باعث فروپاشی نظام موجود گردند و افغانستان را در یک هرج و مرج غیر قابل پیش بینی قرار دهند.

در افغانستان هر تحول که می آید باید با اشتراک قدرت های بزرگ جهانی ، منطقوی و مردم افغانستان به وجود آید و ارگ نشینان با کدام پشتبانی راه خود را از راه ایالات متحده آمریکا جدا می کنند؟ و این راه راه یک ماهه هم نخواهد بود زیرا در بیخ گوش هر ارگ نشین شاید یکی از افراد ایالات متحده آمریکا نشسته باشد و گزارش های وجود دارد که آمریکایی ها در حدود 43 هزار نیروی مخفی در افغانستان دارند، به گمان اغلب ارگ نشینان اداره اوباما و جان کری را با اداره ترامپ و پمپو اشتباه گرفته اند، در حال که ترامپ با کسی شوخی ندارد، همچنان ارگ نشینان سفیر کنونی آمریکا جان بس با سفیر قبلی آمریکا لارنس که پشتیبانی از ارگ نشینان می کرد نباید مقایسه کند چون جان بس اوضاع افغانستان را به خوبی زیر نظر دارد و به درستی مدیریت می کند و با تمام جوانب قضیه افغانستان در تماس است.

  پربازدید ترین