• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جریان سیاسی «قیام، فراکسیون روند سبز افغانستان» در پروان اعلام موجودیت کرد

جریان سیاسی «قیام، فراکسیون روند سبز افغانستان» در پروان اعلام موجودیت کرد

این جریان سیاسی، از سوی برخی از جوانان که پیش از این عضویت روند سبز افغانستان (رسا) به رهبری امرالله صالح را داشتند ایجاد شده است.

تیمورشاه بشار، رهبر قیام، فراکسیون روند سبز افغانستان در مراسم گشایش دفتر این جریان در ولایت پروان، علت جداشدن‌شان را از روند سبز افغانستان (رسا) انحطاط سیاسی در روند سبز عنوان می‌کند.

به گفتۀ آقای بشار، «مو جودیت اعضای یک خانواده در شریان‌های مهم روند سبز و وسیله قرارگرفتن روند سبز در تعاملات سیاسی به گونۀ یک طرفه و خودکامه» از دیگر علت‌های‌ست که آنان راه خود را از روند سبز جدا ‌کرده‌اند.

رهبر قیام، فراکسیون روند سبز افغانستان می‌گوید هرچند تاهنوز با هیچ دستۀ انتخاباتی وارد معامله و کار نشده‌اند، اما در آیندۀ نزدیک با دسته‌یی که خواست‌های این روند را بپذیرد و به ارزش‌هایش حرمت گذارد یکجا خواهند شد.

اما ضمیر آرین‌فر، عضو رهبری روند سبز افغانستان می‌گوید، بر بنیاد اصول و قواعدی که در روند سبز افغانستان وجود دارد هیچ‌یک از اعضای آن نمی‌تواند از این روند جدا شده و جریان تازه‌یی را ایجاد کند.

آقای آرین‌فر می‌گوید، چند تن محدود از اعضای روند سبز افغانستان که حدود 5 سال پیش بنا به دلایلی سلب عضویت شدند، اکنون با ایجاد شاخۀ جداگانه در صدد تبلیغات سوء علیه این روند هستند.

این عضو روند سبز افغانستان هم‌چنان اتهام‌ها از سوی رهبری قیام، فراکسیون روند سبز افغانستان را علیه روند سبز به شدت رد می‌کند.

پس از کابل و کاپیسا این سومین دفتر قیام، فراکیسون روند سبز افغانستان است که در پروان اعلام موجودیت کرده است و بر بنیاد معلومات اعضای رهبری آن، در آیندۀ نزدیک دفترهای‌ این روند در ولایت‌های هرات، فراه، بادغیس و غور نیز افتتاح خواهد شد.

  پربازدید ترین