• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

500 تن از نیروهای امنیتی در بادغیس در محاصره طالبان هستند

500 تن از نیروهای امنیتی در بادغیس در محاصره طالبان هستند

عبدالعزیز بیک، رئیس شورای ولایتی بادغیس می‌گوید، از یک هفته به این‌سو 500 نیروهای امنیتی به شمول افسران و ساتنمنان در پایگاه ارتش در منطقۀ شرکتِ ولسوالی بالامرغاب در محاصرۀ شدید طالبان اند.

به گفتۀ او، نیروهای امنیتی افزون بر کمبود جنگ افزار از یک هفته به این‌سو با کمبود مواد غذایی نیز روبرو اند.

آقای بیک می‌افزاید، به جز از پایگاه ارتش تمام بخش‌های ولسوالی بالامرغاب در تصرف طالبان است و این گروه با استفاده از خانه‌های مسکونی اجازۀ نشست به چرخبال‌های ارتش را نمی‌دهد.

رئیس شورای ولایتی بادغیس می‌گوید، نیروهای هوایی به خاطر نجات 500 سرباز گیرمانده در محاصرۀ طالبان، شب گذشته مواضع طالبان در اطراف پایگاه ارتش در بالامرغاب را بمباران کردند که در نتیجۀ آن 10 غیرنظامی به شمول زنان و کودکان کشته‌شدند.

او هشدار می‌دهد که اگر حکومت و نیروهای مأموریت پشتیبانی قاطع عملیاتی را برای نجات سربازان انجام ندهند، فاجعۀ انسانی به بار خواهد آمد.

عبدالغفور ملک‌زی، والی بادغیس محاصرۀ نیروهای امنیتی از سوی طالبان را رد می‌کند، اما کشته شدن 6 غیرنظامی در حمله‌های هوایی نیروهای امنیتی در بالامرغاب را تأیید می‌کند.

بالامرغاب از ناامن ترین ولسوالی‌های بادغیس است و طالبان در این ولسوالی حضور گسترده دارند. این ولسوالی در 6 ماه گذشته دوبار به دست طالبان افتاده است.

  پربازدید ترین