• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

جزئیات پرونده و تفصیل جریان دادگاه دوم عبدالرزاق وحیدی

جزئیات پرونده و تفصیل جریان دادگاه دوم عبدالرزاق وحیدی

دادگاه دوم عبدالرزاق وحیدی روز شنبه 29 سرطان برگزار شد و چیزی حدود چهار ساعت طول کشید. در نهایت ساعت چهار شد و قضات دادگاه صدور حکم‌شان را به امروز موکول کردند‌ که احتمال اعمال فشار بر قضات و صدور حکم مبنی به مجرم بودن وحیدی را بالا می‌برد. وحیدی و وکیل مدافع‌اش با ارائه اسناد، منطق و استدلال قانونی اعاهای دادستانی را به چالش کشیدند و خوب هم به چالش کشیدند. اگر اندکی انصاف و عدالت باشد حکم دادگاه معلوم است.

من در هر سه جلسه دادگاه پیشین آقای وحیدی مربوط به قضیه دیگر در وزارت مخابرات، حضور داشتم و جزئیات هرسه دادگاه را با بررسی اسنادهای مرتبط، گزارش کردم که در اطلاعات روز منتشر شد. وحیدی آنجا نیز منطقی گفت، براساس قانون استدلال کرد و سند ارائه کرد که در نهایت برائت گرفت. او کاستی‌های کار دادستان و ادعاهای مطرح شده را با استناد به قانون و مدارک به چالش می‌کشید.

در جلسه روز گذشته دادگاه و سه جلسه دادگاه پیشین معلوم می‌شد که دستگاه حکومت با استفاده از نهادهای عدلی و قضای تصمیم دارد به هرنوعی که شده، وحیدی را به زندان ببرد. در دادگاه ابتداییه این کار را کرد و در نهایت وحیدی را از صنف درس به زندان پلچرخی برد.

ادعاهای دادستانی که در صورت دعوا مطرح شده و ادعاهای روز گذشته دادستان نشان می‌داد که دادستانی می‌خواهد سفید را سیاه نشان دهد و از کاه کوه بسازد. افراد حاضر در جلسه دادگاه چه خبرنگار بودند، مردم عادی بودند یا کارمند دولت پی برده بودند و این نتیجه‌گیری را می‌کردند که وحیدی بیگناه است و علیه او دوسیه‌سازی شده است. اما مرغ دادستان یک لنگ داشت و روی ادعاهای بسیار ضعیف‌اش تاکید داشت.

آنچه معلوم می‌شود وحیدی قربانی برخی زدوبندهای سیاسی شده و افرادی پشت او پای لُچ کرده‌اند که او باید در زندان باشد تا صنف درس در دانشگاه یا کارمند در ادارت دولت.

وحیدی گفت در صد روز زندان، بیست و چند جلد کتاب خوانده است. خواستش این بود که حکم علیه او هرچه باشد، اما برای زندانیان یک کتاب‌خانه بسازد و افرادی زیادی در آنجا می‌خواهند کتاب بخوانند، اما کتاب یافت نمی‌شود.

  پربازدید ترین