• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تقرر کارمندان ادارات محلی تا بعد از انتخابات متوقف شد

تقرر کارمندان ادارات محلی تا بعد از انتخابات متوقف شد

اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی کشور می‌گوید که به‌منظور انجام امور به‌گونه‌ی شفاف و به هدف حفظ مصئونیت وظیفوی، تمامی مقرری‌های مربوط به این اداره تا ختم برگزاری انتخابات متوقف می‌باشد.

در اعلامیه‌ای که امروز (یک‌شنبه، 30 سرطان) از سوی این اداره به نشر رسیده، آمده است که براساس این تصمیم، هیچ کسی نمی‌تواند در مرکز، ولایات، ولسوالی‌ها و شهرداری‌ها از بست اول الی بست هشتم تقرر یابد.

در اعلامیه همچنان تأکید شده است افرادی که در گذشته برای احراز بست‌های شامل این اداره شارت‌لیست و یا هم امتحان رقابتی‌شان را سپری کرده باشند، نیز امور متباقی مقرری آنان تا بعد از انتخابات به تعویق می‌افتد.

از سویی هم این اداره گفته است که براساس این تصمیم، ادارات تنها براساس نیاز جدی، مشکلات امنیتی، فساد اداری و یا هم از روی بی‌کفایتی کارکنان‌شان می‌توانند شماری از افراد را استخدام و یا هم از کار برکنار کنند.

اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی همچنان سه روز پیش (پنج‌شنبه، 27 سرطان) در یک امریه عنوانی والیان، شهرداران، ولسوالان و سایر کارکنان این اداره گفته بود که از هر گونه مداخله و تأثیرگذاری در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خودداری کنند.

این در حالی است که قرار است تا چند روز آینده کمپین‌های نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شود که برای دو ماه ادامه خواهد یافت. انتخابات ریاست‌جمهوری نیز قرار است به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شود.

  پربازدید ترین