• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جلسه مقامات وزارت تحصیلات، وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران

جلسه مقامات وزارت تحصیلات، وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران

به تاریخ پنجشنبه 3 اسد 1398 برابر با 25 جولای 2019 ، ساعت 9:30 جلسه‌ای با حضور  سید عالم رحمتی سرپرست ریاست ارتباط خارجه و تنظیم بورسهای وزارت تحصیلات، فاطمه تالقانی مسول حقوقی فرهنگی، جمال انصاری مسول دانشجویی سفارت، توریالی غیاثی رییس روابط فرهنگی وزارت خارجه کشورمان با دانشجویان افغانستانی مقیم شهرهای مختلف ایران در سفارت برگزار گردید.

خانم آصفه استانکزی خبرنگار خبرگزاری افغان ایرکا حاضر در جلسه می‌گوید: در این جلسه در مورد پیگیری برای حل مسئله امتحان اخذ تافل توسط دانشگاه‌ها برای آزمون جامع دکترا ، مدد معاش اساتید بورس، صحبت‌هایی ایراد گردید.

آقای رحمتی سرپرست ریاست ارتباط خارجه و تنظیم بورسهای وزارت تحصیلات فرمودند: مهم ترین هدف از سفرمان در ایران رسیدگی به بورسهای اهدایی می‌باشد که این بورس‌ها به دانشجویانی تعلق می گیرد که در یک سال اخیر در افغانستان اقامت داشته است و فقط آنها می‌توانند از بورسهای داخل ایران استفاده نمایند.

همچنین وی ادامه داد: از آنجایی که در 28 اسد سال جاری سیستم بورس در سایت وزارت تحصیلات فعال می‌شود، دانشجویان افغانستانی در هرجای جهان با مراجعه به این وب سایت میتوانند برای بورسهایی که از طرف کشورهای مختلف به افغانستان اهداشده است ثبت نام نمایند.

وی در پایان افزود: از اساتید گرامی که در افغانستان استاد یا رییس دانشگاه می‌باشند، اما در سایر کشورها من جمله ایران در حاصل تحصیل و دانشجو هستند باید با آنها همانند یک دانشجو رفتار کنند.





  پربازدید ترین