• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی: در صورت پیروزی عدالت «عمرفاروق و حضرت علی» را تأمین می‌کنم

غنی: در صورت پیروزی عدالت «عمرفاروق و حضرت علی» را تأمین می‌کنم

هم‌زمان با نخستین روز کارزارهای انتخاباتی، شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، با شعارهای متفاوت وارد میدان شدند.

محمد اشرف غنی، یک تن از نامزدان ریاست جمهوری، می‌گوید که در جریان ۵ سال حکومت اش، از بهر قطع کردن جیب خرچی‌های لک دالری شماری از سیاسیون بدبینی‌ها نسبت به او بیشتر شده است.

در همین حال، آقای غنی وعده می‌سپارد که در صورت پیروزی، عدالت «حضرت عمر فاروق و حضرت علی» را تأمین خواهد کرد.

آقای غنی، می‌گوید: “ازتیم دولت ساز توقع عدالت “عمر فاروق و حضرت علی” را داشته باشید.”

با این حال، آقای غنی، تأکید می‌کند که ظرف دوسال برای تمامی ولسوالی‌ها برق رسانی می‌کند و سپس آن طرف خط دیورند را نیز برق خواهد داد.

آقای غنی، می‌افزاید: “درصورت پیروزی ظرف دو سال بر تمامی ولسوالی‌ها برق رسانی می‌کنیم و پس از آن آنطرف خط دیورند را نیز برق خواهیم داد.”

هرچند انتظار می‌رفت که نامزدان به‌گونه فشرده برنامه‌های شان را برای شهروندان کشور به معرفی بگیرند؛ اما  نخستین روز کارزار دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» با کنایه گویی‌ها به حریفان سیاسی اش نیز همراه بود.

پیکارهای انتخاباتی برای ۶۰ روز ادامه خواهند داشت و در آن محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار، احمد ولی مسعود ، حکیم تورسن، شیدا محمد ابدالی، عنایت الله حفیظ، عبداللطیف پدرام، غلام فاروق نجرابی، نورالحق علومی، محمد حنیف اتمر، فرامرز تمنا، محمد شهاب حکیمی، رحمت الله نبیل، محمد ابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال، زلمی رسول و سید نورالله جلیلی برای به‌دست آوردن سمت ریاست جمهوری با هم رقابت می‌کنند.

  پربازدید ترین