• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله: در 5 سال گذشته به اعتبار و عزت مردم صدمه وارد شده است

عبدالله: در 5 سال گذشته به اعتبار و عزت مردم صدمه وارد شده  است

عبدالله عبدالله، رهبر دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» در نخستین روز پیکارهای انتخابات ریاست جمهوری، در میان هوادران اش می‌گوید که حکومت وحدت ملی، سیاست، عزت و اعتبار مردم افغانستان را صدمه زده است.

آقای عبدالله، در میان هواداران اش ناکامی‌ها در حکومت وحدت ملی را می‌پذیرد؛ اما تأکید می‌کند کسانی که خواب‌های تقلب در انتخابات پیش رو را در سر دارند؛ باطل خواهد بود.

آقای عبدالله می‌گوید: “این مسائل بوده که حکومتداری را صدمه زده، سیاست افغانستان را برایش صدمه وارد کرده، وحدت به عزت و اعتبار مردم افغانستان صدمه وارد کرده آنرا شما آگاه هستید.”

آقای عبدالله، همچنان در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور غنی، یک نامزد دیگر ریاست جمهوری، در پیوند به تأمین عدالت «حضرت عمر و حضرت علی» می‌افزاید، که مردم در پنج سال گذشته چگونه‌گی تطبیق عدالت را آموخته اند.

آقای عبدالله، می‌افزاید: “امروز یک کسی گفته که من عدالت عمری را تطبیق می‌کنم، خوب گوش کنید، تهمت به‌ همه‌گی شده بود، حالا به صحابه کرام هم می‌شود، اگر مردم ما به چشم و سر این عدالت را ندیده اند، نعوذبالله بگویند همین طور بود، خدا ناخواسته اعتقاد شان صدمه می‌بیند. در همین پنج شال گذشته چه واقع شد؟”

در همین حال، در این گردهمایی که از سوی دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» برگزار شده بود، محمد کریم خلیلی، یک عضو ارشد این دسته انتخاباتی از شهروندان کشور خواست تا برای تغییر خود را آماده بسازند.

آقای خلیلی، بیان می‌دارد: “در هرجایی که استید اگر تغییر می‌خواهید خود را تغییر بدهید و حرکت نمایید به سوی تغییر دادن.”

با این همه رویا رویی‌های انتخاباتی دیده شود که تا پایان پیکارهای انتخاباتی چه حرف‌ها و کلام‌های دیگر در میان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری رد و بدل خواهد شد.

  پربازدید ترین