• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جواب محکم نخست وزیر سوئد به توییت های تند ترامپ

جواب محکم نخست وزیر سوئد به توییت های تند ترامپ

«استفان لوفن» نخست‌وزیر سوئد در پاسخ به اظهارات تند اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره بازداشت یک خواننده آمریکایی در این کشور گفت: «دلیلی برای گفت‌و‌گو با آمریکا درباره این پرونده وجود ندارد».

با گذشت چند روز از توییت‌های تند انتقادی «دونالد ترامپ» علیه سوئد به دلیل بازداشت یک خواننده آمریکایی، نخست‌وزیر این کشور اروپایی با تاکید بر بی اهمیت بودن این توییت‌ها گفت که به سیستم قضایی سوئد افتخار می‌کند.

در حالی که بازداشت و روند رسیدگی به اتهام‌های «راکیم میرز» خواننده سیاه پوست آمریکایی معروف به «اِیسَپ راکی» و محافظان شخصی او در سوئد ادامه دارد، اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا علیه سوئد با واکنش شخص نخست‌وزیر این کشور مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، استفان لوفن نخست‌وزیر سوئد در مصاحبه با روزنامه «آلهاندا» در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: «دلیلی برای گفت‌و‌گو با آمریکا درباره این موضوع خاص وجود ندارد. من به سیستم قضایی‌مان که در آن نخست‌وزیر نمی‌تواند روی یک پرونده قانونی اثر بگذارد، افتخار می‌کنم. مهم نیست که چه کسی توییت کند یا (به من) زنگ بزند».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چهارم مردادماه در دو پیام توییتری نوشته بود: « اِیسَپ راکی را آزاد کنید. ما کارهای زیادی برای سوئد انجام می‌دهیم اما اینطور به نظر می‌رسد که به نظر می‌رسد که برعکس آن برای ما صادق باشد. سوئد باید تمرکزش را روی مشکلات واقعی جرایم در این کشور بگذارد».

وی افزود: «از استفان لوفن نخست‌وزیر سوئد به دلیل اینکه قادر نیست اقدامی (برای آزادی خواننده آمریکایی) انجام دهد، بسیار ناامید شدم. سوئد آمریکایی‌های آفریقایی تبار در ایالات متحده را ناامید کرده است. با آمریکایی‌ها منصفانه رفتار کنید».

دادستان‌های سوئدی پیشتر اعلام کرده بودند که اِیسَپ راکی و محافظانش «عامدانه» به «مصطفی جعفری» مهاجر سوئدی افغانستانی‌تبار حمله کردند و او را به شدت کتک زدند.

در تصاویری که از این درگیری منتشر شده، دستان، سر و صورت زخمی مصطفی جعفری به وضوح قابل رویت است.

طبق قوانین سوئد، در صورت مجرم شناخته شدن این خواننده آمریکایی احتمال محکوم شدن او به دو سال حبس وجود دارد.

  پربازدید ترین