• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چراغ سبز عبدالله به عطامحمد نور

چراغ سبز عبدالله به عطامحمد نور

یک منبع نزدیک به عطامحمد نور می‌گوید که اختلافات میان عطامحمد نور و حنیف اتمر پابرجاست. اما گروهی به رهبری صلاح‌الدین ربانی تلاش دارند تا پای عبدالله عبدالله را به خانۀ عطامحمد نور کشانده و از این فرصت برای پیوستن آقای نور به تیم ثبات و همگرایی استفاده کنند.

گفته می‌شود که مقدمات این دیدار چیده شده و نشانه‌هایی از احتمال پیوستن آقای نور با تیم عبدالله عبدالله به چشم می‌خورد.

به گفتۀ منبع، قرار بوده ساعت 10 شب گذشته حنیف اتمر پاسخ نهایی‌اش به ایجاد پست نخست‌وزیری را به عطامحمد نور بدهد، اما تاکنون پاسخی به این مورد اختلافی داده نشده است.

منبع می‌افزاید که یونس قانونی، معاون نخست تیم صلح و اعتدال در بیرون از کشور به‌سر می‌برد و با برگشت آقای قانونی به کشور، سرنوشت اختلاف بین عطامحمد نور و حنیف اتمر مشخص خواهد شد.

بر بنیاد گفته‌های منبع، چهره‌هایی چون عتیق‌الله بریالی، اسماعیل خان، یونس قانونی، فوزیه کوفی و بسم‌الله خان در صورت عدم توافق با حنیف اتمر، از تیم صلح و اعتدال جدا می‌شوند.

اختلافات از آن‌جا آغاز شده است که محمدحنیف اتمر به عنوان یکی از نامزدان بارز انتخابات ریاست جمهوری بر دوام حکومت متمرکز در نظام آینده تأکید دارد، در حالی که محمدیونس قانونی، معاون نخست دستۀ صلح و اعتدال و عطامحمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی خواستار ایجاد کرسی نخست‌وزیری‌اند.

  پربازدید ترین