• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرزی خواستار حضور ایران در پروسه صلح افغانستان شد

کرزی خواستار حضور ایران در پروسه صلح افغانستان شد

کرزی با اعلام بی اعتمادی نسبت به اهداف آمریکا در کشور، خواستار حضور ایران و هند به عنوان دو قدرت منطقه ای، در پروسه صلح افغانستان شد.

 رئیس جمهوری پیشین کشورمان روز پنجشنبه در کابل همچنین خواستار ضمانت های لازم برای ایجاد یک صلح پایدار در افغانستان شد.

وی در همین پیوند گفت: به طالبان می گویم اگر واقعاً می‌خواهید که آمریکا از کشور خارج شود، جنگ را قطع کنید، زیرا هر هر گلوله‌ای که شما شلیک می‌کنید به نفع آمریکا است.

وی افزود: در قدم دوم و برای منافع کشور ضروری است که چین و روسیه، شانه به شانه آمریکا در پروسه صلح شریک باشند تا ضمانتی برای یک توافقنامه پایدار باشد.

کرزی حضور ایران و هند در پروسه صلح را به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه ای، به عنوان گام سوم ایجاد یک صلح پایدار در کشور دانست.

رئیس جمهوری سابق کشورمان در حالی از پروسه صلح سخن می گوید که طی دیروز و امروز طرف های مذاکره کننده طالبان و آمریکا اعلام کرده اند هفته آینده توافقنامه خاتمه جنگ در افغانستان را امضا می کنند.

همچنین عباس عراقچی از رویکرد حذفی و یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا در روند صلح افغانستان انتقاد و گفته است که نسبت به نیات کاخ سفید در افغانستان تردید دارد.

«عراقچی گفته است ، مشورت با کشورهای همسایه افغانستان و رفع نگرانی آن‌ها می‌تواند موفقیت کابل را در اجرای توافقات صلح با طالبان تضمین کند.»

  پربازدید ترین